Saturday, April 22, 2017

Revival : Life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 memberikan erti kehidupan yang daripada Kristus Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Life

Colossians 3:4 (NKJV)  When Christ who is our life appears, then you also will appear with Him in glory.

Kolose 3:4 (AVB)  Apabila Kristus yang merupakan kehidupan kamu itu muncul, kamu akan muncul bersama-Nya dalam kemuliaan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #112. Tahukah anda bahawa kita harus mengubah cara kita melihat kepada semua perkara tentang kehidupan kita? We often assume God’s presence will fix all our problems, but sometimes God’s presence is all about fixing your perspective to give you a new way to see your problems. Tuhan adalah sumber kehidupan kita. Jika kita mampu melihat hidup kita dari sudut pandangan Tuhan, semuanya akan berbeza.

☕ 🍞 Christ is our life. Jika anda dapat melihat dari sudut pandang Tuhan, sudah pasti anda akan melewati hidup anda dengan cara yang berbeza. The streams of this living water flow into the soul by the influences of the Holy Spirit, through faith. Christ lives in the believer by his Spirit, and the believer lives to him in all he does.

🍟🍗 Ubah perspektif kita. Realigned to God. Fokus hanya kepada Tuhan dan bukannya masalah atau apapun yang sedang anda lewati. Jesus is the centre of our lives. Kita telah mengalami perubahan yang baru dalam hidup kita. Perubahan itu adalah dahulu kita hidup di dalam dosa tetapi sekarang kita hidup di dalam Tuhan Yesus.

🌯🌮 Namun selama kita masih hidup dalam tubuh yang fana, godaan itu akan terus hadir. Kalau kita tidak dekat dengan Tuhan dan tidak mau dengar-dengaran pimpinan Roh-Nya, kita boleh gagal. Hanya di dalam Yesus kita menemukan kehidupan dan kehidupan yang berkekalan.

In Christ we find the meaning of our existence. True Revival happens when Christ is in you. Apabila Yesus tinggal di dalam kita maka  belajarlah untuk melihat seperti Yesus. Bertindak seperti Yesus. What would Jesus do? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: