Monday, April 10, 2017

Revival : It is Finished

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang selesaikan segala sesuatu hutang dosa kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : It is Finished.

John 19:30 (NKJV)  So when Jesus had received the sour wine, He said, "It is finished!" And bowing His head, He gave up His spirit.

Yohanes 19:30 (AVB)  Setelah Yesus menerima air anggur masam itu, Dia berkata, “Sudah selesai.” Dia menundukkan kepala lalu menyerahkan roh-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #100. Tahukah anda bahawa Tuhan telah melangsaikan semuanya di kayu salib untuk anda? We may lose some battles along the way, but the war is going to end in our favor. We participate in the victory Jesus has already secured. Semuanya sudah selesai untuk diri anda. Terkadang kita menjalani hidup ini tanpa mengerti apakah yang telah Tuhan lakukan kepada kita sehinggakan kita berusaha berhabis-habisan sekadar mau menyelamatkan diri kita daripada maut yang kekal.

☕🍞 Tuhan Yesus telah melangsaikan pekerjaan penyelamatan di kayu salib. Kekristenan bukanlah satu agama ataupun sekadar penyelamatan tetapi satu tanggungjawab yang telah diserahkan kepada setiap orang-orang yang percaya untuk membawa jiwa-jiwa kepada Tuhan Yesus. Friends, the work of salvation is finished at the Cross but it begins in our lives when we come bow down at the cross surrendering our lives to Jesus and doing His will.

🍗🍟 Anda telah menerima keselamatan daripada Tuhan Yesus supaya anda akan membawa jiwa-jiwa kepada keselamatan yang telah Tuhan Yesus sediakan. Keselamatan yang Tuhan Yesus berikan kepada kita bukan sahaja menyelamatkan kita tetapi juga kita dipersiapkan dan diperkasakan untuk memberitakan Injil.

🌯🍝 Segala kekhuatiran anda it is finished at the Cross. Segala keraguan anda it is finished at the Cross. Segala dosa anda it is finished at the Cross. Segala sakit penyakit anda it is finished at the Cross. Segala ketakutan anda it is finished at the Cross apabila kita menyerahkan diri kita kepada Tuhan Yesus. Mungkin anda fikirkan bahawa Tuhan tahu segala keperluan anda, segala penyakit anda, segala kekhuatiran anda. Ya, memang Tuhan Yesus tahu, tetapi TUHAN juga mengatakan bahawa jika anda tidak meminta, maka anda tidak menerima apapun. Mintalah maka engkau akan menerima.

Friends, it is finished. Are you ready to move? To preach the Gospel of salvation to everyone? Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: