Thursday, April 20, 2017

Revival : Triumphant God

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memberikan kemenangan kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Triumphant God

Psalms 92:4 (NKJV)  For You, Lord, have made me glad through Your work; I will triumph in the works of Your hands.

Mazmur 92:4 (AVB)  Kerana Engkau, ya TUHAN, telah membuatku sukacita dengan ciptaan-Mu; aku akan berbangga dengan hasil kerja tangan-Mu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #110. Tahukah anda bahawa kita berkemenangan di dalam Tuhan Yesus? Let me tell you about our Triumphant God. He is Mighty Warrior. He is King of kings and Lord of lord's. Dia layak menerima segala pujian dan hormat. Layak Tuhan dipuji. Layak Tuhan disembah.

☕ 🍞 Memuji Tuhan adalah pekerjaan yang baik. Baik dengan sendirinya dan juga baik bagi kita. Sungguh merupakan hak istimewa bahwa kita diizinkan memuji Tuhan dan melayani Dia. Ini adalah pekerjaan para malaikat, pekerjaan sorga.

🎂🎂 Kenapa kita memuji Tuhan? Kerana perbuatan-Nya yang dahsyat dan luarbiasa. Tuhan adalah Panglima bala tentera kita. Dia yang berperang bagi kita. He is our Unstoppable God. His glory goes on and on. Impossible things in His name we shall be done.  Tiada Tuhan melainkan Tuhan Yesus kita.

🌯🌮 Sejak awal penciptaan sehinggalah ke hari ini, Tuhan tidak pernah berhenti bergerak melakukan pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa. Pergerakan Tuhan tidak pernah berhenti. Tuhan selalu melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Pekerjaan Roh Kudus masih nyata sampai ke hari ini. Pergerakan Roh Kudus sangat luarbiasa sampai ke hari ini.

Tuhan sanggup melakukan segala sesuatu yang belum pernah anda lihat, dengar dan doakan. Apakah anda sanggup menaikkan puji pujian kepada Tuhan Yesus yang dahsyat dan luarbiasa? Mazmur mengatakan, biarlah segala yang bernafas memuji Tuhan. Adakah anda bernafas hari ini? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: