Sunday, April 30, 2017

Revival : His purpose for you

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang penuh dengan tujuan Tuhan untuk kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : His purpose for you.

Romans 9:17 (NKJV)  For the Scripture says to Pharaoh, "For this very purpose I have raised you up, that I may show My power in you, and that My name may be declared in all the earth."

Roma 9:17 (AVB)  Kerana Kitab Suci berkata kepada Firaun: Aku telah mengangkatmu untuk tujuan ini, iaitu menunjukkan kekuasaan-Ku melaluimu dan supaya nama-Ku termasyhur di seluruh bumi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #120. Tahukah anda bahawa Tuhan ada tujuan untuk hidup anda? Don't run from your problems but look for a purpose in them. There's a purpose in every season of your life. Adakah anda melihat masalah anda sebagai masalah ataupun masalah anda sepertinya ada satu tujuan dan satu peluang di mana anda melihat pekerjaan Tuhan yang luarbiasa?

☕🍞 Ramai yang tahu sejarah firaun. Ada yang jahat dan keras kepala. Cerita ini adalah daripada zaman Musa apabila Tuhan menyuruh Musa untuk memimpin bangsa Israel keluar daripada Mesir dan Firaun berlaku keras. Tuhan membawa Firaun ke dalam sejarah di Mesir untuk menunjukkan kuasa-Nya dan membuktikan bahwa nama-Nya akan diberitakan di seluruh bumi. Firaun tentu akan tetap bersifat keras kepala seandainya Tuhan menempatkan dia di sebuah tempat terpencil di hulu sungai Nil sekalipun. Tetapi TUHAN mengangkat dia menjadi raja Mesir dengan maksud untuk melaksanakan rencana dan tujuan-Nya.

🍟🍗 Not every bad situation in your life is BAD. There's always a reason and a purpose to it. God is actually shaping us through every events that happens in our lives. Seperti benang benang yang disulam menjadi satu karya yang indah, demikianlah hidup kita. Setiap masalah, setiap ketidakadilan, kekecewaan, apapun yang terjadi di dalam hidup kita, semuanya itu seperti benang benang yang disulami menjadi satu karya yang indah di dalam hidup kita.

Every thread matters. Biarpun Firaun seorang yang keras, namun ada tujuan Tuhan di sebalik itu. Melalui firaun, Tuhan memperlihatkan Kuasa-Nya dan kemuliaan-Nya kepada semua orang. Demikianlah juga dengan kehidupan kita. Terkadang kita melewati saat saat yang sangat sukar di dalam hidup kita, ketahuilah bahawa ada tujuan Tuhan di sana untuk anda. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: