Monday, May 1, 2017

Revival : God Use us

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membentuk kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : God Use us.

Romans 9:21 (NKJV)  Does not the potter have power over the clay, from the same lump to make one vessel for honor and another for dishonor?

Roma 9:21 (AVB)  Tidakkah tukang tembikar berhak membuat daripada segumpal tanah liat yang sama, beberapa bekas tembikar untuk tujuan mulia dan yang lain untuk kegunaan biasa?

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #121. Tahukah anda bahawa Tuhan memakai anda untuk tujuan-Nya? A potter moulds and makes his pottery according to how he wants it to be. Some may be beautiful and some may be simple and for normal usage. God is our Master Potter. Dia membentuk kita seturut kehendak-NYA dan tujuan-Nya untuk hidup kita.

☕ 🍞. Ada yang dibentuk untuk menyatakan kemuliaan-Nya dan ada yang untuk tujuan lain. Tuhan tidak berat sebelah atau apa, Dia tetap memakai keduanya tetapi untuk dua tujuan yang berbeza.

🍟🍗 Ramai yang terpanggil tetapi sedikit yang terpilih. Namun, itu tidak bermakna yang Tuhan tidak memakai yang terpanggil itu. Mereka juga Tuhan pakai, tetapi untuk tujuan yang berlainan. Setiap yang lahir di dunia ini yang menjadi orang percaya ada tujuannya kenapa Tuhan ciptakan kita.

TUHAN menjadikan segala sesuatu, masing-masing untuk tujuan-Nya, bahkan orang durjana untuk hari malapetaka. Tuhan Telah memanggil dan memilih anda secara spesifik untuk tujuan yang luarbiasa. Adakah anda sudah atau sedang melakukan tujuan itu? Adakah anda sudah memahami tujuan Tuhan untuk hidup anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: