Wednesday, May 3, 2017

Revival : The seed for future

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang meneguhkan masa depan kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The seed for future

Psalms 89:4 (NKJV)  'Your seed I will establish forever, And build up your throne to all generations.' " Selah

Mazmur 89:4 (AVB)  ‘Benihmu akan Kuteguhkan selama-lamanya dan takhtamu akan Kupeliharakan untuk keturunanmu zaman-berzaman.’ ” Sela

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #122. Tahukah anda bahawa masa depan anda di telapak tangan Tuhan? The seeds of your future will grow from your faith today. Bagaimana keadaan iman kita hari ini?

☕🍞 Jikalau kita menabur benih keraguan, maka keraguanlah yang kita akan tuai. Jika kita menabur benih-benih Firman Tuhan yang hidup dan penuh dengan harapan, sudah pasti kita akan "menuai" masa depan yang cerah dan penuh dengan pengharapan di dalam Tuhan Yesus.

🍗🍟 Terkadang kita melepaskan kata-kata yang negatif terhadap diri sendiri yang akan melumpuhkan semangat kita untuk terus bergerak maju di dalam hidup kita. Benih-benih ini tidak akan memberikan anda apa-apa hasil kecuali kekecewaan dan sakit hati.

🍝🌯 Janji Tuhan mengenai kehidupan anda adalah Ya dan Amen. Tuhan mempunyai cetak biru kehidupan kita. God has the blueprints of our lives. Apabila kita menabur benih-benih kebenaran Firman Tuhan di dalam hidup kita maka sudah pasti ia akan bertumbuh menjadi sihat dan menghasilkan buah-buah yang berkualiti tinggi dan bagus.

We need faith to be activated in our lives so that we can see the fulfilling of God's word in our lives for without faith it is impossible to see His kingdom come and His will be done in our lives. Benih jenis apa yang kita tabur sangatlah penting. Jangan menabur sembarangan benih dan kemudian rosak binasa semua. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: