Wednesday, May 24, 2017

Revival : Do you know Him?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mengajarkan kita untuk mendengarkan Suara Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Do you know Him?

John 4:25-26 (NKJV)  The woman said to Him, "I know that Messiah is coming" (who is called Christ). "When He comes, He will tell us all things."
Jesus said to her, "I who speak to you am He."

Yohanes 4:25-26 (TB)  Jawab perempuan itu kepada-Nya: "Aku tahu, bahwa Mesias akan datang, yang disebut juga Kristus; apabila Ia datang, Ia akan memberitakan segala sesuatu kepada kami."
Kata Yesus kepadanya: "Akulah Dia, yang sedang berkata-kata dengan engkau."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #144. Tahukah anda bahawa terkadang kita sepertinya tahu semua tentang Tuhan Yesus, tetapi bila Dia berbicara kepada kita, kita tidak mengenali Suara-Nya? Wanita Samaria ini bukanlah seorang yang tidak tahu apa-apa tentang "agama" atau apa yang dianutinya. Dia tahu segalanya tentang kedatangan seorang Mesias, namun dia tidak dapat "melihat" Mesias yang berada di depan matanya.

☕ 🍞 Wanita Samaria ini tahu semuanya kerana dia juga adalah daripada keturunan Yakub, namun mereka masih menantikan Mesias padahal Yesus sudah datang masa itu untuk menyelamatkan mereka. Begitu juga dengan kita kerana terkadang kita memikirkan bahawa kita tahu segalanya, tetapi bila kita melewati masalah dan cabaran, badai dan tantangan, kita mulai takut, kita mulai goyah, mulai mencari solusi dengan cara dunia dan Macam-macam lagi kita fikirkan.

🍖🍕 Terkadang kita terlampau penuh dengan alkitab dalam fikiran kita tetapi tidak ada apa-apa real life experience. Hanya untuk sekadar pengetahuan saja. Setiap orang percaya harus ada real life experience dalam Tuhan supaya biar apapun keadaan yang mereka lewati, mereka tetap akan kuat dan teguh. Your intimacy with God is very much important than all the accumulated knowledge. Because it's the relationships with God and faith in Him that will make you stand firm and keep moving. Kerana Firman Tuhan mengatakan bahawa janganlah hanya menjadi pendengar saja tetapi jadilah seorang pelaku Firman Tuhan. We must live the Word of God, not just hearing it.

Seorang pendengar hanya mendengar dan mengumpul segala pengetahuan tetapi tidak bergerak ataupun hidup melalui apa yang telah didengarinya daripada Firman Tuhan. Sudahkah anda mengenali Tuhan Yesus? Ataupun cuma sekadar pengetahuan saja? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: