Monday, May 8, 2017

Revival : Hear the voice of God

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 menggerakkan kita untuk mendengar suara Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Hear the voice of God

Job 37:4-5 (NKJV)  After it a voice roars; He thunders with His majestic voice, And He does not restrain them when His voice is heard.
God thunders marvelously with His voice; He does great things which we cannot comprehend.

Ayub 37:4-5 (BM)  Kemudian terdengar suara-Nya menderu, dengan megah guruh mengguntur bertalu-talu; dan sementara suara-Nya kedengaran kilat sabung-menyabung tanpa halangan.
Dengan perintah Allah, perkara ajaib terjadi, perkara besar yang tidak dapat kita fahami.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #128. Tahukah anda bahawa terkadang kita leka dan tidak peka kepada suara Tuhan? Hear the voice of God roaring as thunder ⚡. Suara-Nya berbicara di dalam setiap situasi hidup kita.

☕ 🍞 Di dalam setiap musim kehidupan kita, di dalam setiap situasi kehidupan kita, di dalam setiap masalah yang kita lewati, Suara Tuhan sedang berbicara kepada kita tetapi terkadang kita tidak mendengar 👂. Tuhan tidak pernah diam dengan apa yang kita sedang alami, tetapi kita yang tidak mendengar Because we're overwhelmed by the things we go through.

🍟🍗 Adakah anda mendengar Dia panggil, datanglah datanglah pada Ku? The voice of God is like mighty Thunder and at the roaring of His voice the enemy trembles dan iblis lari 🏃 🏃 🏃 lintang-pukang. Tuhan sedang berbicara kepada situasi anda, dengarkanlah Suara-Nya panggil.

Apakah kita sedang mendengarkan suara Tuhan ataupun kita sedang mendengarkan suara suara di sekeliling kita dan menuruti suara bisikan sekeliling kita? Suara Tuhan berbisik di dalam hati kita, dengarkanlah dan jangan buat tidak tak tau kerana suara-Nya penuh damai sejahtera, penuh otoritas-Nya, penuh kuasa, penuh kasih. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: