Sunday, May 14, 2017

Revival : Fellowship with the Lord

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 menggerakkan kita untuk terus bersekutu di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Fellowship with the Lord

1 Corinthians 1:9 (NKJV)  God is faithful, by whom you were called into the fellowship of His Son, Jesus Christ our Lord.

1 Korintus 1:9 (TB)  Allah, yang memanggil kamu kepada persekutuan dengan Anak-Nya Yesus Kristus, Tuhan kita, adalah setia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #134. Tahukah anda bahawa apabila Tuhan telah membangkitkan anda kembali, maka kita harus tetap bersekutu dengan dia? Persekutuan itu yang Tuhan minta daripada kita. Tuhan mau bertemu dengan anda. Di manakah anda?

☕🍞 Saudara dan saudari sekalian, ingatkah anda tentang wanita Samaria yang bertemu dengan Tuhan Yesus di sumur itu? Jika anda membaca Yohanes 4, di sana tertulis tentang satu cerita bagaimana Tuhan Yesus bertemu dengan wanita itu dan memberikan air kehidupan kepada dia. Pertemuan itu telah mengubah kehidupan wanita itu. If you read John 4:4, it says that Jesus NEEDS to go to Samaria. Jesus knows at that moment, at 12pm, a Samaritan woman will come and draw water from the well. Dia menunggu wanita itu di sumur sana dan apabila sampainya wanita itu ke sumur itu, Tuhan Yesus meminta wanita itu berikan air untuk Dia minum.

🍗🍟 Jesus has a need to meet. The Samaritan woman was thirsty. Tuhan Yesus pun haus. Dia haus akan penyembahan anda. Dia haus akan persekutuan anda dengan Dia. Wanita Samaria itu juga kehausan. Tidak ada orang yang akan keluar pada jam 12pm 🕛 untuk mengambil air dari sumur. Semua orang akan ambil air pagi-pagi lagi untuk melakukan aktiviti harian mereka. Wanita ini kedapatan haus juga. Pada masa itu Yesus berada di tempat itu pada masa itu menantikan wanita itu datang.

Tuhan Yesus, sedang menantikan anda di sumur itu untuk bertemu dengan anda, untuk memuaskan kehausan anda. Apakah anda juga mau bersekutu dengan Dia? Adakah anda mau menyembah Dia? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: