Tuesday, May 30, 2017

Revival : Move out from death into life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membawa kita keluar daripada alam maut kepada hidup yang kekal. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Move out from death into life

John 5:24 (NKJV)  "Most assuredly, I say to you, he who hears My word and believes in Him who sent Me has everlasting life, and shall not come into judgment, but has passed from death into life.

Yohanes 5:24 (TB)  Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya barangsiapa mendengar perkataan-Ku dan percaya kepada Dia yang mengutus Aku, ia mempunyai hidup yang kekal dan tidak turut dihukum, sebab ia sudah pindah dari dalam maut ke dalam hidup.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #150. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus mau anda "berpindah" daripada alam maut ke dalam kehidupan kekal yang telah disediakan untuk kita semua? Tuhan Yesus memiliki kuasa untuk memberi hidup dan membangkitkan orang mati. Tuhan Yesus berjanji bahawa apabila seseorang itu bertobat dan berbalik kepada Tuhan, maka dia akan segera "dipindahkan" dari dalam maut ke dalam hidup. Di situ mereka memiliki hidup yang kekal, yaitu hidup ilahi. Maksudnya adalah orang itu akan terlepas daripada hukum kematian kerana upah dosa adalah maut.

☕ 🍞 Hidup di dalam Kristus. Apa tanda bahwa seseorang itu hidup dalam Kristus? Ia hidup, tidak lagi mati secara rohani. Rohaninya hidup karena Allah Bapa bersama Putra telah menyatakan diri kepadanya. Sekarang Ia mengenal Allah yang benar. Bapa telah memberikan kuasa kepada Putra-Nya untuk memilih siapa yang hidup dan siapa yang mati secara rohani. Yang jelas orang ini bercirikan pembaruan iman percaya kepada Yesus Kristus, Putra Allah.

🍏🍎 Kebangkitan ini adalah kebangkitan rohani. Kebangkitan daripada kematian kepada kehidupan yang kekal. Kematian rohani kepada hidup di dalam kerohanian kita. Apabila kita terikat dengan dosa, kita sudah mati secara rohaninya.

Fokus saya adalah, apabila kita PERCAYA kepada Tuhan Yesus, bertobat dan mengaku segala dosa kita, maka Dia mengampuni kita dan memberikan kita kehidupan yang kekal yang penuh dengan rencana-Nya yang indah. Dia membangkitkan kerohanian kita kembali dan berikan kehidupan yang berkelimpahan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: