Friday, May 19, 2017

Revival : The Flood is coming

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang mencurahkan air kehidupan kepada kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Flood is coming

Isaiah 44:3 (NKJV)  For I will pour water on him who is thirsty, And floods on the dry ground; I will pour My Spirit on your descendants, And My blessing on your offspring;

Yesaya 44:3 (TB)  Sebab Aku akan mencurahkan air ke atas tanah yang haus, dan hujan lebat ke atas tempat yang kering. Aku akan mencurahkan Roh-Ku ke atas keturunanmu, dan berkat-Ku ke atas anak cucumu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #139. Tahukah anda bahawa Tuhan akan mencurahkan hujan lebat ke atas tanah yang tandus? Water is the emblem of the Holy Spirit; as water refreshes, cleanses, and makes the earth fruitful, so do His influences the soul. This gift of the Holy Ghost is the great blessing, the plentiful pouring out of which God kept for the latter days. Where God gives His Spirit, He will give all other blessings. Hereby shall be a great increase of the church; thus it shall be spread to distant places.

☕ 🍞 Jika anda haus, maka Nantikanlah Tuhan. Jika anda lapar, maka datanglah kepada-Nya. Jika anda ketandusan, bersiaplah untuk menerima. Jika hujan turun dari langit maka harus ada dataran, ataupun tanah yang menerima air hujan itu. Demikianlah juga jika Tuhan turunkan hujan akhir zaman, harus ada hati yang siap untuk menerimanya. Jika kita tidak meresponi maka kita akan terus dalam keadaan kekeringan rohani.

🌯🌮 Friends, God's going to make it rain upon us His Spirit. Saya tidak tahu bagaimana dengan anda, tetapi saya haus! Saya mau menerima Pencurahan Roh Tuhan ke atas saya. Saya mau merasakan Pencurahan ini supaya kehausan ini dipuaskan.

Berbalik lagi kita kepada wanita Samaria itu, dia terdesak untuk mengambil air dari sumur itu kerana dia tahu bahawa bagaimana keadaan dia. Dia perlukan pertolongan dan hanya Tuhan Yesus saja yang dapat menolong dia. Satu kehausan yang teramat dalam. Kenapa saya masih dalam tema besar "AKU HAUS" sebab ramai yang masih tidak sedar akan kehausan rohaninya yang sedang terjadi. Ada yang on the way to kering kontang. Ada yang sudab kering kontang tapi berpura-pura seolah olah everything's ok. Adakah anda sedar tentang keadaan anda? Kita perlukan pertolongan daripada Tuhan untuk menjamah kita dan membangkitkan kita kembali. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: