Monday, May 22, 2017

Revival : The Will

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membuka mata kita untuk mengenal dan melakukan kehendak Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Will

John 4:32 (NKJV)  But He said to them, "I have food to eat of which you do not know."

Yohanes 4:32 (TB)  Akan tetapi Ia berkata kepada mereka: "Pada-Ku ada makanan yang tidak kamu kenal."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #142. Tahukah anda bahawa terkadang kita tidak melakukan kehendak Tuhan? Ada tujuannya Tuhan Yesus pergi ke Samaria. Di Yohanes 4, mengatakan bahawa "Ia harus..." Tuhan Yesus harus pergi ke Samaria kerana di sana ada satu keperluan yang harus dipenuhi.

☕ 🍞 Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Pada-Ku ada makanan yang tidak kamu kenal." Bukannya Tuhan Yesus tapuk tapuk makan ka apa, tapi apa yang Dia cuba sampaikan MAKANAN dia adalah sebenarnya MELAKUKAN KEHENDAK DIA YANG TELAH MENGUTUS-NYA DAN MENYELESAIKAN PEKERJAANNYA. Tuhan Yesus tidak fokus kepada makan dunia ini, tetapi Dia menjadi "kenyang" dengan melakukan kehendak Tuhan.

🍟🍗 Jesus is clear with His motives and His focus. He knows that there will be a Samaritan woman coming to the well at 12pm and that He knows that if that Samaritan woman believes in Jesus, then the whole of the Samaritan people will turn back to the real God and worship.

Tuhan Yesus tahu keadaan anda. Tuhan Yesus tahu keperluan anda. Tuhan Yesus mau memenuhi keperluan kerohanian anda kerana itulah tujuannya Dia datang ke bumi. Dia mau anda kembali menyembah Tuhan yang benar. Makanan Yesus adalah melakukan kehendak Dia yang telah mengutus Dia. Adakah kita terfokus pada hal dunia ini sehingga kita melupakan tujuan utama kita telah diselamatkan? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: