Thursday, May 4, 2017

Revival : The object of our focus

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memfokuskan kembali visi kita kepada Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : The object of our focus

John 6:5-6 (NKJV)  Then Jesus lifted up His eyes, and seeing a great multitude coming toward Him, He said to Philip, "Where shall we buy bread, that these may eat?"
But this He said to test him, for He Himself knew what He would do.

Yohanes 6:5-6 (AVB)  Apabila Yesus memandang sekeliling dan melihat ramai orang datang ke arah-Nya, Dia berkata kepada Filipus, “Dari manakah dapat kita beli makanan untuk semua mereka ini?”
(Sebenarnya Yesus bertanya itu untuk menduga Filipus sahaja kerana Dia tahu apa yang akan dilakukan-Nya.)

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #124. Tahukah anda bahawa terkadang kita kedapatan hilang fokus apabila kita hanya melihat kepada cabaran dan bukannya kepada Tuhan Yesus? The object of your FOCUS always regulates the extent of your FAITH.

☕ 🍞 Tuhan Yesus tahu apakah yang perlu dibuat sebenarnya tetapi Dia tetap menanyakan soalan ini kepada Filipus untuk menguji imannya. Now, it’s obvious that Jesus didn’t need the disciples to help Him figure out a strategic plan.
So why did He ask them what He should do? Ayat yang seterusnya mengatakan bahawa Yesus bertanya kepada Filipus kerana mau mengujinya sebab Tuhan Yesus sudah tau apa yang Dia mau lakukan. 

🌯🌮Andrew, adik kepada Simon Petrus, berkata di ayat ke 9, “Ada seorang budak di sini yang mempunyai lima buku roti barli dan dua ekor ikan. Tetapi tidak mungkin akan cukup untuk orang seramai ini!” The disciples were looking at the resource that they have at that moment and not the Source. And Jesus wanted to fix their focus so they might be filled with faith.

In every situation of your life Jesus is there and He knows what to do. Terkadang Tuhan Yesus sepertinya bertanya kepada kita, "apa yang ada pada anda, atau, apa yang anda boleh buat" dan sebagainya. Apabila kita terfokus hanya pada sekeliling kita, masalah kita, apa yang kita ada, mata kita tertutup untuk melihat Tuhan yang mampu melakukan mukjizat dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: