Wednesday, May 10, 2017

Revival : Coming out of the drought

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membawa kita keluar daripada kekeringan rohani. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Coming out of the drought

Isaiah 58:11 (NKJV)  The Lord will guide you continually, And satisfy your soul in drought, And strengthen your bones; You shall be like a watered garden, And like a spring of water, whose waters do not fail.

Yesaya 58:11 (AVB)  TUHAN akan selalu memimpin engkau, akan memuaskan hatimu di tanah yang kering-kontang, dan akan menguatkan tulang-tulangmu. Engkau akan seperti taman yang diairi, dan seperti mata air yang airnya tidak pernah mengecewakan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #130. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang memanggil anda keluar daripada kekeringan rohani? The present dry season does not prove the absence of God in every season you go through.

☕ 🍞 Now, Tuhan menyertai kita di dalam setiap musim kehidupan kita. Oleh itu, sekarang Dia mau memimpin anda keluar daripada zon ataupun musim kekeringan anda. Bagaikan tanah yang kering, begitulah keadaan rohani kita sekarang. Tuhan mau mencurahkan hujan akhir-Nya ke atas tanah yang tandus ini.

🌯🌮 Tuhan menggerakkan kebangkitan rohani terjadi supaya lewat Roh Kudus kita dibangkitkan kembali dan dipimpin "keluar" daripada musim kering yang sedang kita alami kepada mata air kehidupan yang akan menghidupkan kita kembali.

🍏🍎 Mengapa kekeringan ini terjadi? Kerana :
* rasa kasian dengan diri sendiri
* arrogance
* rebellious
* hidup di dalam dosa
* tidak ada kerinduan untuk mencari wajah Tuhan
* selesa dengan keadaan diri sendiri

Dan beberapa perkara lagi yang boleh menjadi penghalangnya. There is a cloud of heavy rain is coming upon us. Tuhan Yesus mau mencurahkan hujan akhir-Nya ke atas kita. Get ready to get out from the drought season. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: