Sunday, May 7, 2017

Revival : Breaking through every obstacles

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memperkuatkan kita biarpun kita melewati tentangan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Breaking through every obstacles

2 Timothy 4:15 (NKJV)  You also must beware of him, for he has greatly resisted our words.

2 Timotius 4:15 (AVB)  Kamu juga harus waspada dengannya, kerana dia menentang keras perkhabaran kita.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #127. Tahukah anda bahawa saat kita mau melakukan pekerjaan Tuhan pasti ada juga tentangan? Opposition provides an opportunity for the presence of God to be proven in your life. Setiap halangan adalah satu peluang untuk kita melihat kuasa Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Penentangan, halangan, pengacau, orang-orang yang iri hati, ini semua merupakan salah satu intipati dalam pelayanan. When there's obstacles in the ministry, the ministry continues to grow as we endure and persevere. Setiap penentangan haruslah menjadi sebagai satu dorongan untuk kita terus maju bergerak dan bukannya mengalah. Adversaries and opposition do not break the spirits of faithful and successful ministers, but warm their zeal, and inspire them with fresh courage.

🍟🍗 Rasul Paulus tidak melihat segala tentangan sebagai satu masalah namun dia melihatnya sebagai satu cabaran untuk memperluaskan lagi pelayanannya kerana pintu untuk melakukan pekerjaan besar telah terbuka luas bagiku walaupun ramai orang yang menentang. Di mana pun kita berada, itulah ladang pelayanan kita. Ladang yang menantikan siapa yang akan datang untuk mengusahakannya. Ladang yang subur terbentang luas sedang menanti anda, sekaranglah masanya untuk kita terus bergerak maju dan memanfaatkan setiap kesempatan yang ada.

Grab hold of every opportunity that comes your way but make sure you are able to discern which is from God. A leader does not just see opportunities but you do something about it. Paulus mengambil kesempatan dalam segala situasi yang susah dan menukarnya menjadi satu peluang untuk terus menyebarkan Injil. Adakah kita menjadi takut dan tidak menentu saat kita melewati masalah, tentangan serta situasi sulit ataupun kita melihatnya sebagai satu peluang untuk kita melihat kuasa Tuhan Yesus? We must break-through every odds and obstacles so that we would witness the power of God at work. Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: