Monday, May 29, 2017

Revival : Have you stopped?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus melakukan kehendak Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Have you stopped?

John 5:17 (NKJV)  But Jesus answered them, "My Father has been working until now, and I have been working."

Yohanes 5:17 (TB)  Tetapi Ia berkata kepada mereka: "Bapa-Ku bekerja sampai sekarang, maka Aku pun bekerja juga."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #149. Tahukah anda bahawa terkadang kita gagal dalam melakukan kehendak Tuhan? Hingga ke nafas terakhir pun Tuhan Yesus masih bekerja. Sesudah Tuhan Yesus bangkit, Dia juga masih bekerja melalui hidup anda menjangkau jiwa-jiwa yang masih hilang dan sesat.

☕ 🍞 Melakukan kehendak Bapa, itulah tujuan utama Tuhan Yesus. Tuhan Yesus tidak pernah terlupa ataupun gagal daripada melakukan kehendak Bapa. Dalam masa 3 tahun pelayanan-Nya, Dia mengajarkan hal-hal surgawi serta memenangkan jiwa-jiwa dengan luarbiasa.

🍟🍗 Jika kita membaca tentang Stefanus, sehingga ke hujung nyawanya pun dia mati dalam keadaan berdoa bagi mereka yang membunuhnya. Melakukan kehendak Tuhan tidak ada hentinya. Ketika Rasul Paulus dipenjarakan, di sana juga dia mengambil kesempatan untuk memenangkan jiwa-jiwa. Pekerjaan-pekerjaan yang lebih besar itu meliputi baik pekerjaan membawa orang kepada Kristus maupun mengadakan mukjizat-mukjizat.

Saudara dan saudari sekalian, setiap kesempatan adalah peluang untuk kita memenangkan jiwa-jiwa. Melakukan pekerjaan-pekerjaan yang telah diperintahkan oleh Tuhan Yesus kepada kita semua iaitu memenangkan jiwa-jiwa, memuridkan mereka, melakukan mukjizat dalam nama Tuhan Yesus, menjadi saluran berkat kepada bangsa-bangsa. Adakah kita sedang melakukannya ataupun kita terikat kepada aktiviti gereja dan hal kita masing-masing? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: