Wednesday, May 17, 2017

Revival : I need to drink

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menyegarkan jiwa kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I need to drink

Psalms 107:5 (NKJV)  Hungry and thirsty, Their soul fainted in them.

Mazmur 107:5 (TB)  mereka lapar dan haus, jiwa mereka lemah lesu di dalam diri mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #137. Tahukah bahawa kita juga perlu minum? Orang yang tidak makan dan minum untuk beberapa hari, sudah pasti akan lemah dan tidak bermaya. Begitu juga dengan kerohanian kita. Jika kita tidak memberikan makanan dan air yang secukupnya, sudah pasti ia akan kekeringan lalu mati.

☕ 🍞 Kehausan rohani, jika kita tidak berbuat apa-apa tentang hal ini maka kerohanian kita akan makin parah. A dead spiritual life means a walk in the wilderness. A wilderness of brokenhearts not knowing where to go, what to do, and how to get out. Kita sepertinya berpusing pusing di padang pasir dan tidak menemukan sumber air untuk memenuhi kehausan kita. Terkadang, kita sudah tahu akan keadaan kita tetapi kita tidak pedulikannya dan ia menjadi makin parah.

🍟🍗 Jiwa kita kehausan dan apakah yang sedang kita lakukan? The drought you are going through is NOT OK! Orang-orang yang benar-benar pedulikan tentang kerohaniannya pasti akan mencari sampai jiwa mereka dipuaskan. Your thirst can only be satisfied in Jesus. Jesus is the Living Waters for you and me.

Adakah anda sudah penat melewati kehidupan ini? Adakah anda tersesat jalan dan masih tercari cari 🔎 jalan yang benar? Adakah jiwa anda haus dan lapar? Adakah anda sedang memikul beban dosa? Datanglah kepada Tuhan Yesus dan terimalah makanan 🍲 🍛 🍴 yang telah disediakan Oleh-Nya untuk anda. Di Yohanes 4, wanita Samaria itu datang ke sumur itu pada jam 12pm untuk menimba air kerana dia HAUS! Yesus sudah tahu bahawa wanita otu akan datang dan Dia menunggu di sumur itu. Friends, your distress can be a divine appointment for you when you learn to come to God. Jesus is the Living Waters. Come and drink from Him. Berapa lama lagi kita mau berpura-pura seolah olah semua baik-baik saja? Berapa lama anda mau Tuhan Yesus menunggu anda datang ke "sumur" itu. Are you going through the 12pm 🕛 crisis? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: