Friday, May 5, 2017

Revival : More than a Prophet

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membuka mata kita untuk melihat Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : More than a Prophet

John 6:14 (NKJV)  Then those men, when they had seen the sign that Jesus did, said, "This is truly the Prophet who is to come into the world."

Yohanes 6:14 (AVB)  Apabila mereka melihat mukjizat yang dilakukan oleh Yesus itu, mereka pun berkata, “Memang Dialah Nabi yang dinanti-nantikan datang ke dunia!”

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #125. Tahukah anda bahawa Yesus bukan sekadar nabi? Yes, Jesus is more than a Prophet. Orang sebelah mati-mati cakap Yesus seorang nabi, tetapi bagi kita yang mengenali Tuhan Yesus saja yang tahu siapakah Tuhan Yesus yang kita sembah ini.

☕ 🍞  Secara pribadi, para murid, Filipus dan Andreas menyaksikan secara langsung  mukjizat yang telah dilakukan oleh Tuhan ini. Seharusnya mereka memiliki pengalaman pengenalan lebih mendalam kepada Tuhan. Yohanes tidak menceritakan bagaimana reaksi mereka. Kita pun sering tidak memberi reaksi terhadap pekerjaan Tuhan dalam hidup kita. Ini dapat membahayakan iman kita. Setiap pekerjaan Tuhan, seharusnya membawa kita pada keyakinan yang semakin memperkokoh iman kita kepada-Nya.

🍟🍗 Adakah Yesus sekadar nabi saja? Saya rasa jawapan kepada soalan ini, diri kita sendiri yang perlu menjawab. Kalau kita tidak tahu jawabannya, bererti perhubungan kita dengan Tuhan tidak intim. Sepertimana Tuhan Yesus bertanya kepada Petrus, Markus 8:29 (TB)  Ia bertanya kepada mereka: "Tetapi apa katamu, siapakah Aku ini?" Maka jawab Petrus: "Engkau adalah Mesias!" 

Anda harus tahu bahawa Petrus adalah orang yang telah menyangkal Yesus, namun dia mengalami Tuhan Yesus dan dia mengenali Tuhan Yesus dengan lebih dalam. Orang sebelah mengatakan bahawa Yesus adalah seorang nabi kerana mereka TIDAK mengenali Dia dengan lebih intim. Bagaimana kita mau mengenali Tuhan Yesus jika kita tidak mengalami kebangkitan rohani di dalam hidup kita. Mata kita akan terbuka saat kita mengalami-Nya dengan sendiri. Jika tidak pasti kita akan bingung siapakah itu Yesus di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: