Wednesday, May 3, 2017

Revival : Spiritual Anxiety

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menguatkan kita kembali untuk terus maju melayani Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Spiritual anxiety

Deuteronomy 25:18 (NKJV)  how he met you on the way and attacked your rear ranks, all the stragglers at your rear, when you were tired and weary; and he did not fear God.

Ulangan 25:18 (AVB)  Ketika kamu lelah dan penat, mereka mendatangimu di jalan dan menyerang barisan belakangmu, iaitu semua orang lemah yang ketinggalan di belakang kamu. Mereka tidak takut kepada Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #123. Tahukah anda bahawa iblis menyerang saat anda letih dan lemah? Terkadang kita menjadi begitu letih dan lemah dalam pelayanan. It's true and I'm not joking. People get tired and easily out of focus. At that very moment the enemy comes knocking at your door and unknowingly we welcome the enemy.

☕ 🍞 Dalam pelayanan, kita lari sana sini, kita buat itu dan ini, kita menjadi sangat sibuk sehingga terkadang sepertinya kita menggunakan segala kekuatan kita untuk melakukan pelayanan itu untuk you become spiritually drained dan menjadi letih dan lemah, penat. Lalu setan menyerang fikirkan anda tanpa anda sedari. "Saya melakukan semua ini, tetapi tidak ada seorang pun yang menghargainya..." "Mereka bukannya tau apa dan bagaimana saya melakukan pelayanan ini, yang mereka tahu ialah komplen saja.. "

🍟🍗 Iblis senantiasa mencari kesempatan dalam kesempitan untuk menjatuhkan anak-anak Tuhan. Jadi apakah yang perlu saya lakukan? Kenapa kita cepat penat, letih 😩 dan lemah? Kerana kita tidak mengandalkan Tuhan dalam segala sesuatu yang kita lakukan. Kita mengandalkan kekuatan kita sendiri untuk melakukan semuanya sehingga kita menjadi penat, stres dalam pelayanan. Kita tidak menantikan Tuhan. Orang-orang yang menantikan Tuhan akan mendapatkan kekuatan yang baru.

Yes, it's true that we can do all things through Christ who strengthens us, but we forget that word "... Through Christ who strengthens us..." and we focused only on "I can do all things..." kita fikir kita superman dan dapat melakukan segalanya tanpa Tuhan. Jangan lupakan "... Melalui Kristus yang memampukan kita..." untuk melakukan segala sesuatu. Are you spiritually drained, tired, feeling anxiety? If yes, then it is time ⌚ to seek God. Jangan biarkan keadaan anda makin teruk sehingga iblis mengambil kesempatan dalam kesempitan yang ada. Jangan bimbangkan apa pun. Dalam segala hal, dengan berdoa dan memohon, dengan mengucapkan kesyukuran, beritahulah hasratmu kepada Allah. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: