Wednesday, May 31, 2017

Revival :i am alive

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang memberikan kehidupan yang kekal. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : I am alive

John 5:25 (NKJV)  Most assuredly, I say to you, the hour is coming, and now is, when the dead will hear the voice of the Son of God; and those who hear will live.

Yohanes 5:25 (TB)  Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya saatnya akan tiba dan sudah tiba, bahwa orang-orang mati akan mendengar suara Anak Allah, dan mereka yang mendengarnya, akan hidup.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #151. Tahukah anda bahawa anda akan "hidup" apabila anda mendengarkan suara Tuhan Yesus? Orang-orang yang mati Ialah orang yang mati secara rohani. Orang mati di sini bukanlah orang mati di dalam kubur, tetapi mati di dalam dosa. Kebangkitan mereka terjadi melalui mendengar suara Anak Allah (barangsiapa mendengar perkataan-Ku;... ).

☕ 🍞 Secara rohani, orang-orang berdosa sudah mati. Mereka miskin dalam kehidupan, kekuatan, dan pergerakan rohani. Mereka mati dalam hubungan dengan Allah, sengsara, namun tidak menyedari kesengsaraan mereka dan tidak mampu menolong diri sendiri untuk dapat keluar dari situ. Apabila Tuhan melepaskan Firman-Nya, daripada mulut-Nya, suara-Nya yang berbicara kedalaman segala sesuatu keadaan. Suara yang sama juga telah berbicara saat bumi dan alam semesta tercipta. Suara yang sama juga yang membangkitkan Lazarus daripada kematiannya.

🌮🌭 This is the same voice that spoke to the storm and calm raging seas. Suara-Nya berbicara ke dalam hati kita membangkitkan kita Kembali. Adakah kita sedang mengizinkan Tuhan Yesus berbicara di dalam setiap ribut yang kita lewati? Yesus berjalan di atas air. Yesus menegur ribut taufan. Yesus berdiri di sebelah kita bersama kita di perapian.

Suara-Nya berbicara di dalam segala sesuatu situasi yang kita alami. Bahkan saat kita di kuburan rohani, terikat dalam dosa, suara-Nya memanggil kita untuk bangkit dan keluar. My sheep hears My voice. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: