Thursday, June 1, 2017

Revival : That you may have life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang membawa kita kepada Tuhan Yesus. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : That you may have life

John 5:39-40 (NKJV)  You search the Scriptures, for in them you think you have eternal life; and these are they which testify of Me.
But you are not willing to come to Me that you may have life.

Yohanes 5:39-40 (TB)  Kamu menyelidiki Kitab-kitab Suci, sebab kamu menyangka bahwa oleh-Nya kamu mempunyai hidup yang kekal, tetapi walaupun Kitab-kitab Suci itu memberi kesaksian tentang Aku,
namun kamu tidak mau datang kepada-Ku untuk memperoleh hidup itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #152. Tahukah anda bahawa terkadang kita pandai menghafal setiap firman-Nya dan juga kita selalu mengutip Firman Tuhan ini dan itu, tetapi adakah kita mengambil masa untuk benar-benar mendalami Firman itu dan datang kepada Tuhan? Sometimes, all we need to do is simply come to God as you are. The tons of Scriptures in our head is not going to do anything if we do not learn how to get on our knees and come to God in total surrender.

☕ 🍞 Walaupun mereka rajin menyelidiki Kitab-kitab Suci, tetapi tampaknya  mereka belum mengalami apa yang diceritakan dalam Lukas 24:45, yang berkata "Lalu Ia membuka pikiran mereka, sehingga mereka mengerti Kitab Suci." Mata rohani mereka dibutakan dengan "selubung" yang disebutkan dalam 2 Korintus 3:14-16.

🍝🌯 Tak salah kita mengkaji dan menyelidiki Firman Tuhan, itu adalah sangat bagus, tetapi jika kita tidak mengerti apa yang kita baca, tak mungkin kita akan belajar 📚 sesuatu daripada apa yang Tuhan mau sampaikan kepada kita secara pribadi.

Orang Yahudi ini sangat cenderung dalam mengkaji Kitab Suci. Mereka mengkaji Kitab Taurat dan ada juga nubuatan tentang Yesus, tetapi apabila Tuhan Yesus telah hadir di kalangan mereka, mereka pulak tidak mau datang kepada Tuhan Yesus dan menerima kehidupan yang kekal. Mereka tau segala sesuatu yang tertulis di dalam Kitab Suci, tetapi mereka masih tidak dapat melihatnya. Terkadang kita juga dalam kategori begitu. Otak kita penuh dengan Firman Tuhan, tetapi mata kita buta untuk melihat penyataan Yesus dalam segala situasi yang kita lewatu dalam Perjalanan hidup kita. Bible knowledge is GOOD, but knowledge only is not enough, you must have a personal encounter with God. A personal experience with God can change your whole life. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: