Monday, June 12, 2017

Revival : God has a special plan for your life

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan tujuan pemilihan Tuhan atas hidup kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : God has a special plan for your life.

Esther 2:16 (NKJV)  So Esther was taken to King Ahasuerus, into his royal palace, in the tenth month, which is the month of Tebeth, in the seventh year of his reign.

Ester 2:16 (TB)  Demikianlah Ester dibawa masuk menghadap raja Ahasyweros ke dalam istananya pada bulan yang kesepuluh — yakni bulan Tebet — pada tahun yang ketujuh dalam pemerintahan baginda.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #163. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memanggil kita untuk tujuan yang luarbiasa? Sangat luarbiasa apabila saya membaca tentang Ester. Ester berada di sana pada waktu yang tepat dan Tuhan mengangkat dia menjadi Ratu yang luarbiasa.

☕ 🍞 God has a special plan for your life. Esther was placed in a royal position, not by chance, but for a purpose. Tuhan tidak silap dalam meletakkan anda di mana anda berada sekarang. Saya fikir-fikir, terkadang kita menghabiskan yang lama sangat untuk mencari atau mengerti di mana Tuhan mahukan kita, apa yang Tuhan mau kita lakukan. Sometimes we wished were somewhere else, instead of just allowing God to do something with our life where we are, while waiting for more to come. Sometimes God’s will makes perfect sense, as you examine your experience. That doesn’t mean, however, that you won’t be required to take risks for God. The best things in life often come with the greatest risks. The degree of difficulty is not an indication that God is not in it. In fact, the opposite would be closer to truth.

🍕🍝 Pemilihan Ester bukan sekadar memenuhi jawatan yang ada, tetapi satu tujuan yang Tuhan telah tetapkan. The time to follow God’s plan is now. Esther waited three days, but at some point you just have to muster the courage to move forward. Without all the answers, are you ready to step out and walk by faith? Don’t be afraid to allow God to determine the outcome.

Sekaranglah waktunya untuk anda dan saya bergerak melakukan kehendak Tuhan. Ini waktunya bukan untuk anda melengahkan masa yang ada. Bergerak dan lakukanlah kehendak-NYA. Jangan malas. Now is your appointed time. Get moving. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: