Tuesday, June 20, 2017

Revival : It begins with Humbleness

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang mengangkat kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : It begins with Humbleness

Joshua 3:7 (NKJV)  And the Lord said to Joshua, "This day I will begin to exalt you in the sight of all Israel, that they may know that, as I was with Moses, so I will be with you.

Yosua 3:7 (TB)  Dan TUHAN berfirman kepada Yosua: "Pada hari inilah Aku mulai membesarkan namamu di mata seluruh orang Israel, supaya mereka tahu, bahwa seperti dahulu Aku menyertai Musa, demikianlah Aku akan menyertai engkau.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #171. Tahukah anda bahawa Tuhan akan mengangkat orang-orang yang merendahkan diri di hadapan-Nya? Firman Tuhan mengatakan bahawa "engkau bukanlah ekor tapi kepala". Tuhan akan mengangkat mereka yang merendahkan diri di hadapan Tuhan dan bukannya orang-orang yang pura-pura mau merendahkan diri sepertinya ada udang di sebalik batu.

☕ 🍞 Permulaan pelayanan Joshua adalah daripada menjadi seorang abdi kepada Musa. Tidak dia sangka yang Tuhan akan mengangkat menjadi seorang pemimpin yang luarbiasa yang memimpin bangsa Israel ke tanah perjanjian mereka. Kenapa Tuhan tidak memilih Harun? Padahal Harun adalah abang musa dan seorang imam tetapi Joshua adalah seorang abdi. Apabila Joshua menjadi abdi Musa, dia memastikan segala keperluan tuannya, iaitu Musa, disediakan. Joshua setia menjaga serta menyediakan segala sesuatu yang diperlukan oleh Musa.

🌽 🌽 Bukan itu saja, Joshua sebagai salah seorang daripada dua belas pengintip itu kembali dengan membawa berita baik kepada Musa. Saya percaya bahawa Joshua diangkat menjadi pemimpin Israel adalah kerana perspektifnya berbeza daripada yang lain. Dia melihat apa yang orang lain tidak melihat. Dia melihat peluang kemenangan apabila orang lain melihat ketakutan dan kekalahan. Joshua had a humble beginning and from that humbleness, God took him up and became the leader of Israel 🇮🇱.

Joshua adalah seorang yang tidak berkompromi dengan firman TUHAN. Apabila mereka tewas di tangan orang Ai, Joshua mengoyakkan jubahnya lalu bersujud dan berdoa dan bertanya kepada Tuhan kenapa mereka boleh kalah. Apabila Tuhan mengatakan bahawa Akhan telah mengambil barang yang telah dikhususkan kepada Tuhan, Joshua serta merta menghukumnya. Joshua doesn't condone sin. Never despise small and humble beginnings because that is the one that's going to be your ladder to progress higher in the Lord. As God brings you higher, remain humble and never forget where you came from. Apakah respon anda hari...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: