Saturday, June 3, 2017

Revival : The lies we believed in.

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 membuka mata kita untuk melihat kebenaran. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The lies we believed in.

Genesis 3:1 (NKJV)  Now the serpent was more cunning than any beast of the field which the Lord God had made. And he said to the woman, "Has God indeed said, 'You shall not eat of every tree of the garden'?"

Kejadian 3:1 (TB)  Adapun ular ialah yang paling cerdik dari segala binatang di darat yang dijadikan oleh TUHAN Allah. Ular itu berkata kepada perempuan itu: "Tentulah Allah berfirman: Semua pohon dalam taman ini jangan kamu makan buahnya, bukan?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #154. Tahukah anda bahawa terkadang kita begitu cepat percaya kepada tipu muslihat daripada kebenaran? Lies create limitation, and the limitations you embrace will keep you from seeing the destiny you were created for. What great deeds at this point in your life are undone because of lies you've believed? When the enemy's lies are left unconfronted, callings are left unfulfilled.

☕ 🍞 Cara menipu yang dipakai ular menghadapi Hawa ialah mengubah erti dari larangan Tuhan dan kemudian membuat larangan yang telah diubah tersebut dicemoohkan. Si penggoda pura-pura terkejut bahwa Tuhan melakukan kesalahan dengan mengeluarkan perintah seperti itu. Kemudian dia berusaha untuk meruntuhkan iman perempuan tersebut dengan menanamkan benih-benih keraguan, kecurigaan dan gambaran-gambaran palsu mengenai Yang Mahakuasa dan tujuan-tujuan-Nya di dalam pikiran perempuan itu. Tindakan tersebut merupakan usaha sengaja untuk merendahkan Allah. Jika iman gagal, landasan kokoh dari perilaku moral langsung runtuh. Dari ketidakpercayaan menuju kepada dosa dan malu hanya memerlukan sebuah langkah kecil.

🌯🍝 Terkadang tanpa kita sedari kita terperangkap dalam tipu muslihat iblis. Kita terperangkap sehingga kita tidak tau bagaimana cara untuk keluar. Tipu muslihat iblis ini boleh menjadi penghalang yang menghambat kerohanian anda. Sometimes we settle down foe the lies the devil offers and we become so satisfied and comfortable with. Unknowingly, it becomes a stumbling block in our lives from achieving what God has for us.

When the lies remains unconfronted, there arw callings remains unfulfilled. Jika kita tidak melakukan sesuatu tentang hal ini, maka selamanya kita terperangkap dalam tipu muslihat iblis. Berseru kepada Tuhan Yesus dan datang kepada Dia. Never ever be settled for the lies of devil. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: