Thursday, June 8, 2017

Revival : To have Dominion

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membuka mata kita untuk melihat kebenaran. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : To have Dominion

Genesis 1:28 (NKJV)  Then God blessed them, and God said to them, "Be fruitful and multiply; fill the earth and subdue it; have dominion over the fish of the sea, over the birds of the air, and over every living thing that moves on the earth."

Kejadian 1:28 (TB)  Allah memberkati mereka, lalu Allah berfirman kepada mereka: "Beranakcuculah dan bertambah banyak; penuhilah bumi dan taklukkanlah itu, berkuasalah atas ikan-ikan di laut dan burung-burung di udara dan atas segala binatang yang merayap di bumi."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #159. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menciptakan manusia supaya mereka berkuasa ke atas ciptaan-Nya? Baiklah Kita menjadikan manusia menurut gambar dan rupa Kita, supaya mereka berkuasa. Oleh karena ia berkuasa atas makhluk-makhluk yang lebih rendah, maka ia seolah-olah merupakan wakil Allah, atau raja muda di atas bumi. Makhluk-makhluk yang lebih rendah itu tidak mempunyai kemampuan untuk takut kepada Allah dan melayani-Nya, dan oleh sebab itu Allah telah menetapkan mereka untuk takut kepada manusia dan melayaninya. Namun, berkuasanya manusia atas dirinya sendiri melalui kebebasan kehendaknya lebih menyerupai gambar Allah daripada berkuasanya dia atas makhluk-makhluk.

☕ 🍞 Tuhan menciptakan manusia supaya manusia berkuasa ke atas segala ciptaan-Nya. Tetapi manusia pulak mengizinkan iblis untuk berkuasa ke atas mereka. Manusia sepatutnya berkuasa ke atas iblis. The devil can't control you unless you give him a space in your life. Tuhan Yesus telah memberikan anda kuasa untuk menginjak setan, mengusir setan, mengherdik setan, tetapi kita menjadi hamba kepada setan.

🍕🍝 Tuhan Yesus berkata di Lukas 10:19 (TB)  "Sesungguhnya Aku telah memberikan kuasa kepada kamu untuk menginjak ular dan kalajengking dan kuasa untuk menahan kekuatan musuh, sehingga tidak ada yang akan membahayakan kamu." Orang Kristian memiliki kuasa atas roh-roh jahat kerana Kristus telah mengaruniakan kuasa-Nya atas Iblis kepada kita. All our victories over Satan, are obtained by power derived from Jesus Christ, and He must have all the praise. But let us beware of spiritual pride, which has been the destruction of many.

Sayang sekali, ramai yang tidak sedar akan hal ini. Bilakah mereka akan sedar? Bagaimana mereka akan sedar? Mengapa mereka tidak sedar? Jika kita tidak menyedarkan mereka akan hal ini, sampai selamanya mereka tidak akan sedar. Sampai akhir hidup mereka, mereka akan terus terikat dengan dosa. Mereka akan ke sana sini mencari bomoh, mencari kesenangan sementara, mencari apa yang boleh memuaskan mereka. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: