Tuesday, June 27, 2017

Revival : Abstain from the accursed things

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang mengajarkan kita untuk jangan mengambil apa-apa yang tidak berkenan di mata Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Abstain from the accursed things

Joshua 6:18 (NKJV)  And you, by all means abstain from the accursed things, lest you become accursed when you take of the accursed things, and make the camp of Israel a curse, and trouble it.

Yosua 6:18 (TB)  Tetapi kamu ini, jagalah dirimu terhadap barang-barang yang dikhususkan untuk dimusnahkan, supaya jangan kamu mengambil sesuatu dari barang-barang yang dikhususkan itu setelah mengkhususkannya dan dengan demikian membawa kemusnahan atas perkemahan orang Israel dan mencelakakannya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #178. Tahukah anda bahawa kita harus menjauhkan diri kita daripada perkara-perkara yang tidak sepatutnya kita lakukan? Apakah yang selalu menjadi penghalang utama kepada kehidupan rohani kita? Cuba anda fikirkan sejenak....... Saya boleh katakan bahawa DOSA adalah penghalang utama di dalam hidup kita.

☕ 🍞 Apa yang Tuhan telah perintahkan untuk jangan diambil, terkadang itulah yang kita tergoda untuk mengambil. Tuhan telah memberikan perintah kepada bangsa Israel supaya mereka jangan mengambil barang-barang yang yelah dikhususkan untuk dimusnahkan. Tuhan bilang jangan bermain dengan dosa, tetapi itu juga yang kita mau cuba. Tuhan Yesus datang ke dunia ini untuk menghancurkan kuasa maut dan dosa ke atas anda dan saya, tetapi kita mengizinkan dosa menjadi sebahagian daripada hidup kita. Amat sedih sekali.

🌽 🌽 Apa yang telah dimusnahkan oleh Tuhan, kita pergi ambil dan jadikan harta kita. Tuhan telah menghapuskan kuasa maut dan dosa terhadap kita tetapi kita pergi lagi main dengan dosa. Menjadi terikat kepada dosa.

Let us remember what depends upon our choice, and let us choose accordingly. God shows the weight of a Divine curse; where it rests there is no getting from under it; for it brings ruin without remedy. Apa yang dikhususkan untuk dimusnahkan janganlah kita pergi mengambilnya lalu itu menjadi satu kutukan bagi diri kita dan seterusnya keturunan kita. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: