Tuesday, June 27, 2017

Revival : Speak the Word

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang mengajarkan kita untuk declare Firman Tuhan dalam segala situasi hidup kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Speak the Word

Joshua 6:10 (NKJV)  Now Joshua had commanded the people, saying, "You shall not shout or make any noise with your voice, nor shall a word proceed out of your mouth, until the day I say to you, 'Shout!' Then you shall shout."

Yosua 6:10 (TB)  Tetapi Yosua telah memerintahkan kepada bangsa itu, demikian: "Janganlah bersorak dan janganlah perdengarkan suaramu, sepatah kata pun janganlah keluar dari mulutmu sampai pada hari aku mengatakan kepadamu: Bersoraklah! — maka kamu harus bersorak."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #177. Tahukah anda bahawa terkadang kita selalu tersalah cakap, mengeluarkan kata-kata yang tidak bagus dalam segala situasi yang kita lewati? Satu perintah yang disampaikan oleh Joshua supaya mereka tidak berkata sepatah kata pun apabila mereka melewati tembok Jericho itu.

☕ 🍞 Terkadang apabila melewati kehidupan kita, ada saja kita akan menghadapi tembok tembok "Jericho" yang menjadi penghalang. Tembok yang saya maksudkan ialah masalah masalah kehidupan yang kita lewati. Kemungkinan juga sakit penyakit, masalah keluarga, kewangan, dan sebagainya. Apabila kita melewati kehidupan ini, ada saja kita terdorong untuk melafazkan kata-kata yang tidak bagus. Negative words.

🌽 🌽 Apa yang saya dapat pelajari daripada petikan ini adalah, LEARN TO SHUT YOUR MOUTH. Agak keras kan? Itulah tu yang terkadang kita lupa mau lakukan. Bila situasi yang kita alami sangat teruk, nah mulalah kita komplen, kita caci maki, kita cakap itu dan ini padahal Tuhan Yesus mengatakan, "in all things give thanks.." Charles Finney said in his book, "Revival" ".. We do not see the answers to our prayers because we complain.." Terkadang kita sampai kutuk itu dan ini kenapakah kita harus melewati semua ini. It is a growing and learning process.

Biarpun kita melewati saat saat yang tidak bagus, janganlah buka mulut anda dan mengatakan hal-hal kurang baik. Lepaskan berkat dan Firman Tuhan. Speak life and not words of curse. Learn to give thanks no matter what situation you go through. Sepertinya tidak masuk akal kan? Memang, tidak perlu pun ia masuk akal kerana Tuhan bekerja bukan dengan cara pemikiran kita, tetapi dengan caranya yang tersendiri. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: