Friday, June 9, 2017

Revival : No room for sin

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membuka mata kita untuk berkuasa ke atas dosa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : No room for sin

Genesis 4:7 (NKJV)  If you do well, will you not be accepted? And if you do not do well, sin lies at the door. And its desire is for you, but you should rule over it."

Kejadian 4:7 (TB)  Apakah mukamu tidak akan berseri, jika engkau berbuat baik? Tetapi jika engkau tidak berbuat baik, dosa sudah mengintip di depan pintu; ia sangat menggoda engkau, tetapi engkau harus berkuasa atasnya."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #160. Tahukah anda bahawa dosa sedang mengetuk pintu anda? Tuhan menggambarkan dosa sebagai kekuatan menggoda yang, seperti binatang buas, siap menerkam dan menelan. Namun, Tuhan juga memberikan kemampuan untuk melawan dan menolak dosa dengan tunduk pada firman-Nya, dengan bantuan kasih karunia-Nya. Manusialah yang memilih apakah mereka akan menyerah kepada dosa atau mengalahkannya.

☕ 🍞 Dosa memang memiliki efek menular. Satu dosa dalam diri seseorang dapat melahirkan dosa lain dalam diri orang tersebut. Satu orang berdosa bisa ditiru orang lain dan mengakibatkan orang yang meniru itu jadi berdosa pula. As I've mentioned in my previous post, God created everything and it was GOOD but human chose to disobey and trusted the devil and got tricked into sin. Rasa iri hati yang dibisikkan oleh setan membuatkan Kain untuk membunuh Habel.

🍟🌯 Macam-macam perkara sedang terjadi di dunia ini. Teknologi baru sedang tercipta setiap hari. Begitu juga senjata-senjata baru dicipta dan dipersiapkan untuk berperang, membunuh, terrorisma. Iblis membisikkan ke dalam telinga mereka ini semua. Mereka terdorong untuk membunuh orang awam. Mereka dipengaruhi oleh iblis dan melakukan kejahatan. Kerana ajaran yang sesat. Kerana kebencian yang mendalam. Kerana tidak tau kebenaran. Kerana tidak cukup kasih sayang.

Janganlah membuka pintu untuk setan. Dia akan datang "menginap" bersama anda dan dia akan mencuri, membunuh dan membinasakan anda. Janjinya garam bersalut gula. Manis di luar, masin di dalam. Jangan terpedaya dengan tipu muslihat iblis. Janganlah jatuh dalam godaan setan dan melakukan dosa. You are capable of fighting it in the name of Jesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: