Friday, June 2, 2017

Revival : Why Follow Jesus?

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menguatkan iman kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Why Follow Jesus?

John 6:2 (NKJV)  Then a great multitude followed Him, because they saw His signs which He performed on those who were diseased.

Yohanes 6:2 (TB)  Orang banyak berbondong-bondong mengikuti Dia, karena mereka melihat mujizat-mujizat penyembuhan, yang diadakan-Nya terhadap orang-orang sakit.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #153. Tahukah anda bahawa terkadang kita mengikuti Tuhan Yesus kerana kita melihat mujizat yang dilakukan oleh-Nya? Apakah tujuan anda mengikuti Tuhan Yesus? Apakah motivasi anda mengikuti Tuhan Yesus? Adakah disebabkan oleh tanda-tanda dan mukjizat yang Dia lakukan ataupun sebab anda benar-benar mengerti apakah yang telah terjadi di kayu salib? Iblis pun melakukan tanda-tanda dan mukjizat. Jangan kita terlampau taksub mengejar tanda tanda dan mukjizat.

☕ 🍞 Sometimes we run here and for miracles. Instead of following Jesus, we follow signs and wonders. Instead of running after God, we run after signs and wonders. Terkadang bila ada panggilan altar, kita ke depan dan di doakan, jika apa apa tidak terjadi, maka kita katakan bahawa tiada kuasalah doa hamba Tuhan ini dan kita pergi lagi hamba Tuhan yang lain. Kita menjadi "maha hadir" di setiap ibadah KKR. Tuhan menyuruh kita bukan sekadar mencari tangan-Nya yang memberi tetapi mencari wajah-Nya.

🍝🍖 Motivasi untuk Mencari Tuhan janganlah ia didasari kerana tanda-tanda dan mukjizat yang Dia lakukan tetapi biarlah kita mencari Tuhan didasari dengan Kasih yang benar dan mengerti apakah yang telah Dia lakukan untuk kita. We know that God is able to create a miracle in any condition, but let us not be totally focused just on getting our miracles. Terkadang apabila Tuhan telah menjawab doa kita, maka hilanglah kita dari radar Tuhan buat seketika waktu dan bila menghadapi masalah, maka kita kembali ke dalam radar Tuhan dan mencari mujizat.

Bagaimana pula dengan kita? Ada peribahasa mengatakan "tepuk dada tanya selera.." Tanyalah diri kita sendiri, apakah motivasi kita mengikuti Tuhan.
Orang yang tidak percaya pada Tuhan Yesus menjadi percaya apabila mereka mengalami pekerjaan Tuhan yang luarbiasa di dalam hidup mereka. Dalam Injil Yohanes, perbuatan-perbuatan ajaib yang dilakukan Yesus disebut sebagai "tanda". Fungsinya adalah untuk membawa orang-orang yang tidak percaya akan semakin mengenal siapa Dia sesungguhnya. Ini penting sebab banyak orang-orang yang tidak percaya mencari Yesus kerana ingin menyaksikan Dia melakukan mukjizat. Tetapi kita yang telah mengenal Tuhan Yesus serta mengalami pekerjaan-Nya yang luarbiasa di dalam hidup kita, adakah kita pun mengikuti Tuhan Yesus hanya untuk mujizat sahaja? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: