Sunday, June 11, 2017

Revival : Disobedience can cause rebellion

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk taat kepada perintah Tuhan. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Disobedience can cause rebellion

Genesis 6:14 (NKJV)  "Make yourself an ark of gopherwood; make rooms in the ark, and cover it inside and outside with pitch.

Kejadian 6:14 (TB)  Buatlah bagimu sebuah bahtera dari kayu gofir; bahtera itu harus kaubuat berpetak-petak dan harus kaututup dengan pakal dari luar dan dari dalam.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #162. Tahukah anda bahawa ketidaktaatan akan menyebabkan kita memberontak terhadap Tuhan? Saya fikir-fikir, kenapa manusia makin hari makin jahat? Bayangkanlah, jika Nuh tidak taat kepada perintah Tuhan untuk membina sebuah bahtera, sudah pasti dia akan mati bersama yang lain. Ketidaktaatan yang pertama terjadi di buku Kejadian ini.

☕ 🍞 Jika Nuh pun tidak taat kepada Perintah Tuhan, kemungkinan besar tidak ada lagi manusia di bumi 🌏 ini. Kejahatan bermula daripada ketidaktaatan manusia kepada Tuhan. Pada zaman Nuh, semua manusia sangatlah jahat, tetapi ada orang orang seperti Nuh, yang dipakai oleh Tuhan. Orang-orang yang beriman, yang takut kepada Tuhan dan yang saleh dan segelintir orang itu adalah keluarga Nuh. Zaman ini, manusia juga lebih jahat daripada zaman Nuh tetapi bukan semua yang jahat dan ada juga yang segelintir yang benar, beriman, takut kepada Tuhan dan hidup saleh di hadapan Tuhan. Dan orang-orang inilah yang Tuhan mau pakai untuk membawa pemulihan dan kesembuhan kepada dunia ini.

🌭🌯 Nuh menjadi alat Tuhan untuk pekerjaan yang luarbiasa. Demikianlah juga anda pun alat Tuhan untuk membawa pemulihan, kesembuhan dan juga kebangkitan rohani bagi dunia ini. Tuhan mau memulihkan kembali generasi kita dan Tuhan memerlukan orang-orang yang taat dan setia kepada-Nya yang akan melakukan perintah Tuhan biarpun ada tentangan dan orang-orang di sekeliling anda mengolok anda, perli anda, menentang anda.

Semasa Tuhan menyuruh Nuh membina sebuah bahtera, ramai orang yang mengolok dia, perli dia dan juga menentang dia. Jika sekarang, Tuhan menyuruh anda untuk pergi memenangkan jiwa-jiwa, apakah yang akan anda lakukan? Jika sekarang Tuhan menyuruh anda untuk mengasihi musuh anda, apakah yang akan anda lakukan? God, gave a very specific order and plan for the Ark. God will also give you specific directions and plans to do what He ask of you? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: