Tuesday, June 27, 2017

Revival : See, I have given

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang memberikan kemenangan kepada kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : See, I have given.

Joshua 6:2 (NKJV)  And the Lord said to Joshua: "See! I have given Jericho into your hand, its king, and the mighty men of valor.

Yosua 6:2 (TB)  Berfirmanlah TUHAN kepada Yosua: "Ketahuilah, Aku serahkan ke tanganmu Yerikho ini beserta rajanya dan pahlawan-pahlawannya yang gagah perkasa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #176. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memberikan kemenangan kepada kita? Terkadang mata kita menjadi "buta rohani" daripada melihat hal-hal rohani yang telah disediakan oleh Tuhan. Kemenangan Bangsa Israel ke atas Jericho telah tersedia dan Tuhan mau memberikannya sudah. Tetapi, itulah manusia, tidak dapat melihat apa yang telah disediakan oleh Tuhan.

☕ 🍞 God told  Joshua, to SEE. See the victory that He has prepared for you. If you're aren't able to see spiritually, then you'll continue to  be fighting a battle that you will never win. Sebelum Joshua serta bangsa Israel menawan kota Jericho ini, pada pusingan yang ketujuh, mereka bersorak sorai dengan segenap hati mereka sehingga tembok Jericho itu runtuh. Kita harus mempunyai iman yang sebegitu. Sebelum kita melihat kemenangan secara fizikal terjadi anda harus melihat melalui iman anda. Sebelum tembok Jericho runtuh dan kota itu ditawan, bangsa Israel bersorak sorai. Saya boleh katakan bahawa itu adalah sorakan kemenangan.

🌽 🌽 Adakah kita sedang melaungkan sorakan kemenangan kita sebelum ia terjadi? Adakah kita sedang MELIHAT 👀 kemenangan, kesembuhan, pemulihan, berkat, mukjizat yang telah disediakan oleh Tuhan bagi mereka yang percaya kepada-Nya?

Hallelujah... Amen saudara dan saudari sekalian. Belajarlah untuk melihat. Janganlah menjadi petinju sembarangan di mana kita hanya memukul angin saja. Sampai bila pun kita tidak mungkin menang. Adakah anda sedang melewati satu situasi yang sukar di dalam hidup anda? Dia mengerti dan Dia peduli persoalan dalam hidupmu. Kerana itu Tuhan sedang mengatakan kepada anda untuk MELIHAT 👀 kemenangan yang telah disediakan dan serahkan perkara itu kepada-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: