Tuesday, June 13, 2017

Revival : For a time such as this

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang penuh dengan tujuan Tuhan untuk hidup anda. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : For a time such as this

Esther 4:14 (NKJV)  For if you remain completely silent at this time, relief and deliverance will arise for the Jews from another place, but you and your father's house will perish. Yet who knows whether you have come to the kingdom for such a time as this?"

Ester 4:14 (TB)  Sebab sekalipun engkau pada saat ini berdiam diri saja, bagi orang Yahudi akan timbul juga pertolongan dan kelepasan dari pihak lain, dan engkau dengan kaum keluargamu akan binasa. Siapa tahu, mungkin justru untuk saat yang seperti ini engkau beroleh kedudukan sebagai ratu."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #164. Tahukah anda bahawa ada maksudnya Tuhan telah memanggil anda? For time such as this, you and I must rise up. Hari hari yang kita tinggal ini makin jahat dan inilah waktunya untuk sedar diri dengan keadaan yang sedang terjadi dan bangkit. Ini bukan masa untuk bermalas-malasan lagi.

☕ 🍞 Tuhan terlibat di dalam peristiwa-peristiwa dunia untuk menyelamatkan umat-Nya dari kejahatan dunia dan mencapai maksud-maksud penebusan demi mereka. Semua orang percaya harus ingat bahwa Tuhan sedang bekerja di dalam semua peristiwa di sekitar kita untuk melepaskan kita dari dunia jahat yang sekarang ini dan menuntun kita untuk bersama-Nya selama-lamanya.

🍗🍕 Demikian juga Tuhan terlibat dalam zaman Esther. Tuhan meletakkan dia di satu posisi supaya lewatnya Orang Israel diselamatkan daripada kejahatan yang telah direncanakan oleh Haman. Esther modeled bravery and courage when  she risked her life to save the lives of her people. She teaches us that  we must break intimidation and use our influence to bring glory to God.

Saya percaya bahawa  Tuhan bermaksud memakai Ester untuk membebaskan Israel dan bahwa ia diangkat menjadi ratu untuk hal ini. Namun ada juga kebarangkaliannya Ester tidak melakukan apa yang Tuhan inginkan. Tetapi Puji Tuhan kerana dia sedar akan tanggungjawab dia untuk bangsanya dan memberikan dirinya untuk dipakai oleh Tuhan. Esther, seorang yang berani bertindak, sanggup meletakkan nyawanya dalam bahaya hanya untuk menyelamatkan bangsanya. Bagaimana dengan anda? It is interesting to see how God can use a nobody to become a somebody and God uses that nobody to save a nation. If God can use Esther, He can use you too. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: