Sunday, June 4, 2017

Revival : He will fulfill

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 yang menggerakkan kita untuk terus percaya janji Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : He will fulfill

2 Chronicles 6:15 (NKJV)  You have kept what You promised Your servant David my father; You have both spoken with Your mouth and fulfilled it with Your hand, as it is this day.

2 Tawarikh 6:15 (TB)  Engkau yang tetap berpegang pada janji-Mu terhadap hamba-Mu Daud, ayahku, dan yang telah menggenapi dengan tangan-Mu apa yang Kaufirmankan dengan mulut-Mu, seperti yang terjadi pada hari ini.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #155. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak pernah mungkir janji-Nya? The hand of God is capable of providing all of your needs - not according to your limited supply - but according to HIS riches and glory. The intensity of the opposition in your life is proof of the power of God's promise in your life. God's not waiting for you to find another way to fill a void in your life.
He's waiting for you to receive the fulfillment He's already made available to you.

☕ 🍞 Janji Tuhan Yesus kepada kita seperti fajar 🌄 pagi 🌅 hari yang tak pernah gagal bersinar. Janji Tuhan adalah Ya dan Amen. Biarpun saya belum melihat janji itu terjadi, namun saya tetap percaya bahawa Tuhan Yesus tidak menipu, tidak akan memungkiri janji-Nya. Saya percaya bahawa janji Tuhan tidak akan pernah terlambat atau cepat, tetapi tepat pada masanya akan terjadi. You just have to trust Him.

🌯🌮 Sometimes we expect the promises of God to happen there and then itself. We want it now the moment a man of God releases a prophecy upon us and we expect it to happen immediately. Indah pada waktu-Nya.

Tuhan telah menepati janji-Nya kepada setiap yang dipanggil oleh-Nya. Di dalam Alkitab tertulis cerita cerita tentang pertolongan Tuhan dan juga Tuhan menepati setiap janji-Nya kepada setiap orang yang telah dipanggil oleh-Nya dan juga yang percaya kepada-Nya. Adakah anda sudah putus harapan akan janji Tuhan? Apakah anda merasakan bahawa Tuhan tidak menepati janji-Nya kepada anda? Adakah doa amda masih belum terjawab? Ketahuilah bahawa Tuhan yang kita sembah dan percaya bukanlah seorang penipu. Just hang on there. Trust in Him. His promises shall come to pass. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: