Thursday, June 15, 2017

Revival : Burden for our people

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan kesengsaraan generasi dan bangsa kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Burdened for our people

Esther 7:4 (NKJV)  For we have been sold, my people and I, to be destroyed, to be killed, and to be annihilated. Had we been sold as male and female slaves, I would have held my tongue, although the enemy could never compensate for the king's loss."

Ester 7:4 (TB)  Karena kami, hamba serta bangsa hamba, telah terjual untuk dipunahkan, dibunuh dan dibinasakan. Jikalau seandainya kami hanya dijual sebagai budak laki-laki dan perempuan, niscaya hamba akan berdiam diri, tetapi malapetaka ini tiada taranya di antara bencana yang menimpa raja."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #166. Tahukah anda bahawa keadaan bangsa kita makin melarat rohaninya? Kita" terjual" kepada iblis begitu saja. Percuma saja kita jadi milik setan kerana kita melayan nafsu kita. Inilah masanya untuk kita melihat kepada keadaan bangsa kita. Tuhan telah menyelamatkan kita supaya kita menjadi terang dan garam bagi generasi ini dan juga bangsa kita.

☕ 🍞 Tuhan mengangkat Ester menjadi ratu supaya lewatnya Tuhan bisa melakukan hal yang dahsyat dan luarbiasa. Namun tidak semudah itu kerana pastinya akan ada penghalangnya. Dalam cerita ini, Haman adalah orang yang dipakai oleh iblis. Kejahatan bermaharajalela tetapi kita yang beriman jangan pernah putus harap, walaupun kejahatan bermaharajalela dan kebenaran seakan terinjak-injak bersama dengan penganiayaan orang Kristian. Tuhan kita tidak pernah terlambat dan keliru bertindak untuk menyelamatkan kita!

🍕🍖 Untuk masa sekarang, Tuhan telah selamatkan anda. Untuk melawan kejahatan bukan dengan senjata fizikal tetapi dengan seluruh perlengkapan senjata Tuhan. Seperti yang tertulis di Efesus 6:12-13 (BM) "Hal itu demikian kerana kita tidak berjuang melawan manusia, tetapi melawan segala kuasa jahat di angkasa, iaitu roh-roh yang berkuasa dan yang memerintah zaman yang gelap ini. Oleh itu, sekarang, pakailah seluruh perlengkapan senjata daripada Allah, supaya pada hari yang jahat kamu dapat mempertahankan diri daripada serangan musuh. Dengan demikian setelah kamu berjuang sampai akhir, kamu tidak akan berganjak sedikit pun."

Saudara dan saudari sekalian, apakah anda terbeban untuk bangsa anda? Adakah anda sedang melakukan sesuatu untuk bangsa anda? Sepertimana Esther terbeban untuk bangsanya, demikianlah juga kita harus sedar akan keberadaan bangsa kita dan melakukan sesuatu. Bangsa kita perlu dan harus diselamatkan daripada kejahatan yang telah direncanakan oleh iblis. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: