Wednesday, June 28, 2017

Revival : Your story has power

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus maju. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Your story has power

1 Corinthians 1:18 (NKJV)  For the message of the cross is foolishness to those who are perishing, but to us who are being saved it is the power of God.

1 Korintus 1:18 (TB)  Sebab pemberitaan tentang salib memang adalah kebodohan bagi mereka yang akan binasa, tetapi bagi kita yang diselamatkan pemberitaan itu adalah kekuatan Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #179. Tahukah anda bahawa kesaksian anda dapat mengubah hidup seseorang? Cerita hidup anda adalah cerita yang terindah yang Tuhan karyakan. Cerita tentang bagaimana Tuhan telah menemukan anda dan mengubah hidup anda. Apakah cerita anda?

☕ 🍞 Your story has power. Your testimonies has power. It truly does. Therefore, go out and witness. Pemberitaan tentang salib kebodohan bagi mereka yang akan binasa kerana biar berapa kali pun mereka sudah mengenal dan mendengar Firman Tuhan, mereka tetap mau melayani nafsu kedagingan mereka. Tetapi anda tidak begitu kerana Tuhan telah menyelamatkan anda dan Dia menuliskan satu karya yang luarbiasa tentang hidup anda. Anda mempunyai satu cerita tentang campur tangan Tuhan di dalam hidup anda. Anda mempunyai satu cerita bagaimana Tuhan telah menyelamatkan anda. Anda mempunyai satu cerita yang akan mengimpak orang lain. Tell your life's story to others. Tell how Jesus found you. Tell the beautiful story of Revival that happened in your life. Will you tell to someone today?

🌽 🌽 Saya berada di Bario dari 25hb hingga ke 27hb. Pada 26hb June 2017, saya dan isteri saya serta beberapa rakan baru mendaki Gunung Doa Arur Talun di Bario. Saya mendaki bertujuan untuk berdoa dan mencari wajah Tuhan kerana saya perlukan jawapan kepada beberapa perkara doa saya. Tuhan ada sampaikan kepada saya beberapa perkara secara pribadi kepada saya dan secara umumnya. Ini yang Tuhan sampaikan kepada kita semua. Maaf ya sebab di dalam bahasa Inggris.

The Lord spoke many things.. Personally for me as well as for the coming Revival.

"If you want to see another Revival... You should carry it, move and spread. Revival is not to be experienced in the church alone. True Revival means real repentance and true transformation, and the desire and burden to see all those outside of the church experience it. Revival isn't confined to 4 walls. This is and should be the real evidence of Revival in your life and then you will see it happening and spread like a fire 🔥.... "

Inilah yang Tuhan sampaikan kepada saya berkaitan dengan kebangkitan rohani yang akan terjadi.  Revival means a transformed life impacting and winning others outside of the church. I don't know when it's going to happen but let's start doing something... Apakah anda sudah menceritakan cerita hidup anda? Jika belum, kenapa  anda masih tertunggu - tunggu? Bring the message of God's Love. Bring the message of Revival to everyone. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: