Monday, June 5, 2017

Revival : Created in His image

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menyedarkan akan pentingnya pemulihan terjadi di dunia ini. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Created in His image.

Genesis 1:27 (NKJV)  So God created man in His own image; in the image of God He created him; male and female He created them.

Kejadian 1:27 (TB)  Maka Allah menciptakan manusia itu menurut gambar-Nya, menurut gambar Allah diciptakan-Nya dia; laki-laki dan perempuan diciptakan-Nya mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #156. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menciptakan anda dan saya bukan sahaja untuk menyembah Dia, tetapi ada satu rencana yang sangat indah yang sudah tersedia bagi anda dan saya? God created us not just that we may populate this world 🗺 but also to bring healing and restoration to this world. Apabila Tuhan menciptakan bumi 🌏 ini, Dia berpuas hati dengan ciptaan-Nya, tetapi iblis tidak berpuas hati maka dia menghasut Hawa untuk melakukan dosa dan manusia pertama jatuh dalam dosa. It is at that moment every evil has been birth into humankind.

☕ 🍞 We are created in His image. Segambar dengan Tuhan. Apakah ciri-ciri "segambar dengan Tuhan"? Kita tahu bahawa Allah itu Kasih. God created this world with full of love. God created us with full of love. But we humans give in to evil desires. Kita memberikan diri kita kepada bisikan bisikan serta tipu muslihat iblis dan melakukan kejahatan. Membunuh, merompak, memfitnah, kebencian, peperangan dan melakukan segala kejahatan dan perkara ini sangat menyenangkan iblis kerana itu yang sebenarnya dia mahu.

🌯🌮 Manusia makin hari makin jahat. Makin hari makin rakus. Makin hari makin gila kuasa. Tetapi kenapa Tuhan tidak memusnahkan setiap manusia yang telah diciptakan oleh-Nya? Sewaktu Tuhan menurunkan hujan yang lebat di zaman Nuh, kenapa saja Tuhan tidak binasakan setiap ciptaan-Nya but God spared Noah and his family. Because there was still good in Noah. Noah was a righteous man. Selepas Nuh, masih lagi manusia terikat dengan iblis. Akhirnya, Tuhan memberikan Anak-Nya yang tunggal untuk menebus manusia daripada pegangan iblis, daripada dosa. Jesus was the Saviour this world need. He came to restore that love God had when He created this world in the beginning.

Saudara dan saudari sekalian, sekarang kita yang telah diselamatkan harus sedar bahawa dunia ini perlukan pemulihan. Dunia ini perlu diselamatkan. Itu hanya akan terjadi jika anda dan saya sedar bahawa kita bukan diciptakan segambar dengan iblis, TETAPI KITA DICIPTAKAN SEGAMBAR DENGAN Tuhan. Adakah kasih di dalam hati anda untuk dunia yang hilang ini? My friends, you are God’s weapon to destroy evil by love and we are to lead people to His love. So that they may believe in Jesus and be saved! Oh Hallelujah 🙌 🔥 🔥. We are created in His image, is there a pinch of God's love in us? Adakah kita sedang mengongsikan Kasih Tuhan Yesus kepada dunia ini, rakan rakan kita, keluarga kita bangsa dan komuniti kita? We belong to God and not the devil! Show love and not hatred...! You are the weapon that is able to destroy evil. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: