Thursday, June 29, 2017

Revival : Speak On

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk untuk menyatakan kepada dunia tentang kasih Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Speak On

Genesis 24:33 (NKJV)  Food was set before him to eat, but he said, "I will not eat until I have told about my errand." And he said, "Speak on."

Kejadian 24:33 (TB)  Tetapi ketika dihidangkan makanan di depannya, berkatalah orang itu: "Aku tidak akan makan sebelum kusampaikan pesan yang kubawa ini." Jawab Laban: "Silakan!"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #180. Tahukah anda bahawa kita ada utusan Tuhan? Hamba Abraham diberikan satu tugas ataupun telah diutus oleh Abraham untuk mencarikan jodoh untuk Isaac. Dan apabila hamba Abraham telah menemukan gadis itu lalu dia pergi berjumpa dengan orangtuanya. Hamba Abraham beeketetapan untuk menyatakan hasratnya sebelum dia makan hidangan yang telah disediakan. Apa yang dapat kita pelajari di dalam petikan ini?

☕ 🍞 Hamba Abraham diutus dengan satu tujuan iaitu untuk menyampaikan hasratnya kenapa dia datang. Demikian pula dengan kita semua. Tuhan telah mengutus kita untuk membawa mesej Injil keselamatan kepada bangsa-bangsa supaya setiap orang yang berseru kepada Tuhan Yesus akan diselamatkan. Perutusan ini terjadi di saat anda telah memberikan hidup anda kepada Tuhan Yesus.

🌽 🌽 You have a message in you for the world to know. The message of God's love. The message of Revival that happened in your life. Adakah kita juga berketetapan seperti hamba Abraham itu? Sebelum kita "makan" adakah kita menyampaikan mesej Tuhan kepada saudara dan saudari kita?

Tuhan Yesus mengatakan bahawa "makanan Ku adalah melakukan kehendak-NYA yang telah mengutus Aku..." Jadi adakah kita sedang menceritakan tentang apa yang telah dipercayakan kepada kita oleh Tuhan? Selalunya kita katakan "I work for God" sebagai status kita, tetapi adakah kita benar-benar sedang "work for God?" We all work for someone and that someone is our Creator God. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: