Tuesday, June 6, 2017

Revival : It was very good

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membuka mata kita untuk melihat keadaan dunia ini. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : It was very good

Genesis 1:31 (NKJV)  Then God saw everything that He had made, and indeed it was very good. So the evening and the morning were the sixth day.

Kejadian 1:31 (TB)  Maka Allah melihat segala yang dijadikan-Nya itu, sungguh amat baik. Jadilah petang dan jadilah pagi, itulah hari keenam.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #157. Tahukah anda bahawa saat Tuhan menciptakan dunia ini dan seluruh isinya, semuanya itu indah dan sungguh amat baik? Ketika Tuhan memperhatikan hasil lengkap dari tindakan penciptaan-Nya, Dia menunjukkan rasa sangat senang dan sangat puas. Segala sesuatu di alam semesta ini, dari bintang yang paling besar hingga helai rumput yang terkecil, mendatangkan sukacita bagi-Nya. Semuanya merupakan sebuah paduan yang sangat indah.

☕ 🍞 Anda adalah ciptaan Tuhan yang terunggul. Dia mengambil segala masa yang Dia ada dalam menciptakan anda. Tetapi, kita terjebak ke dalam perangkap iblis sehingga dia menjadi tuan kita dan kita diperhambakan oleh dosa. God created everything and it was GOOD. Why then there's evil? What happened? Manusia telah memberikan ruang kepada iblis hasil daripada muslihatnya. God created a peaceful, sin-free, beautiful and happy world.

🍝🌯 Iblis tidak suka semua ini dan disebabkan itu iblis menghasut manusia yang diciptakan oleh Tuhan supaya mereka pun berbuat jahat seperti iblis. Tanpa kita sedari, kita secara tidak langsung menjadi elemen untuk pekerjaan iblis. Where is the love? Terrorism, bomb blasting, orang berani mati, kenapa ini semua terjadi?

Mana pergi Kasih Tuhan di dalam hidup kita? Kita diciptakan segambar Tuhan tetapi kasih Tuhan langsung tidak ada di dalam mereka yang melakukan kejahatan dan malah mengatakan bahawa mereka melakukan hal itu dalam nama Tuhan... Tuhan mana? "tuhan iblis?" If you doing evil you are serving the devil. God created this world and it was GOOD. It must be good again when we begin to love one another. Where is the Love? The second commandment of God. Love your neighbour..... Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: