Thursday, June 22, 2017

Revival : No Trace

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk bergerak maju. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : No Trace

Joshua 3:17 (NKJV)  Then the priests who bore the ark of the covenant of the Lord stood firm on dry ground in the midst of the Jordan; and all Israel crossed over on dry ground, until all the people had crossed completely over the Jordan.

Yosua 3:17 (TB)  Tetapi para imam pengangkat tabut perjanjian TUHAN itu tetap berdiri di tanah yang kering, di tengah-tengah sungai Yordan, sedang seluruh bangsa Israel menyeberang di tanah yang kering, sampai seluruh bangsa itu selesai menyeberangi sungai Yordan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #173. Tahukah anda bahawa Tuhan mau anda menyeberangi sungai Jordan? Bergerak menyeberangi ke tanah perjanjian. Bergerak bermaksud meninggalkan segala yang dahulu dan memasuki satu yang baru yang telah disediakan oleh Tuhan untuk kita. Buang masa lalu anda dan masuki ke masa depan yang cerah yang telah disediakan oleh Tuhan.

☕ 🍞 Jika anda membaca firman Tuhan ini, di sana tertulis bahawa "Tetapi para imam pengangkat tabut perjanjian TUHAN itu tetap berdiri di tanah yang kering, di tengah-tengah sungai Yordan,". Ada dua perkara yang menarik perhatian saya di dalam petikan ini. Yang pertama adalah bahawa para imam itu berdiri di tanah yang kering. It's about time that we get out of our Egypt and step into the promises of God. Musa memimpin bangsa Israel secara tidak langsung terjadi pembaptisan di laut Teberau. Tetapi bukan itu sahaja. Apabila mereka melintasi Laut Teberau itu tanahnya kering. Ini bermaksud tidak ada tapak kaki mereka di atas tanah itu sebab tanah itu kering, tetapi jika ia basah dan berlumpur sudah pasti ada tapak kaki mereka. What God is trying to say is, once you've been saved by his grace, then there's NO TURNING BACK TO EGYPT!   Tuhan memadamkan segala tapak kaki anda supaya anda tidak akan mencari jalan balik ke kehidupan lama anda. GOD baptized and God wiped off your sin and shame. Demikian juga terjadi ketika mereka menyeberangi sungai Yordan.

🌭🌮Yang kedua di sini adalah, "Tetapi para imam pengangkat tabut perjanjian TUHAN itu tetap berdiri di tanah yang kering, di tengah-tengah sungai Yordan,". Para imam yang mengangkat tabut perjanjian itu tetap berdiri di tengah-tengah sungai Yordan. Maksudnya di sini daripada apa yang saya pelajari, Firman Tuhan harus menjadi pusat kehidupan kita. The Word of God is the centre of our lives and the Word of God must remain as the centre of our lives.

Joshua memastikan Firman Tuhan direnungkan siang dan malam. Joshua memastikan bahawa bangsa ini tidak mundur dan kembali ke Mesir tetapi terus maju dan maju. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: