Monday, June 19, 2017

Revival : The Influence

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang membentuk pribadi kita. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : The Influence

Joshua 2:24 (NKJV)  And they said to Joshua, "Truly the Lord has delivered all the land into our hands, for indeed all the inhabitants of the country are fainthearted because of us."

Yosua 2:24 (TB)  Kata mereka kepada Yosua: "TUHAN telah menyerahkan seluruh negeri ini ke dalam tangan kita, bahkan seluruh penduduk negeri itu gemetar menghadapi kita."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #170. Tahukah anda bahawa kepimpinan yang bagus akan mempengaruhi orang lain? A good leader will influence good principles into the lives of the followers. Yesus adalah contoh yang paling baik. Saya kagum dengan kepimpinan Yesus. Demikianlah juga dengan para hamba-Nya. Salah seorang daripada antara mereka yang sedang saya kaji atau belajar 📚 sekarang adalah Joshua.

☕ 🍞 Melalui kepimpinan Joshua, mereka yang di bawah kepimpinan Joshua mempelajari caranya dalam memimpin bangsa Israel. Joshua's influence was so strong. Joshua dahulunya adalah di antara 12 pengintip yang dihantar oleh Musa untuk mengintip tanah perjanjian yang Tuhan telah janjikan kepada bangsa Israel. Sepuluh daripada dua belas itu pulang dan memberitahukan berita yang tidak menyenangkan manakala Joshua dan Caleb datang memberitahukan berita yang bagus. Biarpun sepertinya ada musuh yang gagah perkasa di tanah perjanjian itu, Joshua dan Caleb mengatakan kepada Musa bahawa mereka dapat menewaskan serta menawan kota yang Tuhan berikan. A leader always gives a good report.

🌯🌭 Lewat daripada apa yang telah ditaburkan oleh Yoshua dahulu, demikianlah sekarang dia juga melihat orang-orang di bawah kepimpinannya bergerak bersama dia dalam satu visi dan misi. His followers brought good news to Joshua. A leader influences his followers and builds up a great team to move together, serve together, engage war together, carries the same vision and mission together.

The report the spies brought was encouraging. Thus saying this, kita sebagai pemimpin adakah kita sedang mempengaruhi orang orang yang telah dipercayakan kepada kita oleh Tuhan? Adakah mereka sedang mengalami perubahan kehidupan mereka? Adakah kita sedang menggerakkan mereka untuk terus maju dan memasuki tanah perjanjian yang Tuhan sudah sediakan? The Lord is saying to us today "I have given you this mountain. What are you going to do about it? Be overwhelmed by it or take control of it?" Cara kita mengendalikan segala sesuatu akan mengimpak orang-orang di sekeliling kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: