Wednesday, June 7, 2017

Revival : Where it all started

Sarapan 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang memperlihatkan rencana asal Tuhan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Where it all started

Genesis 2:8 (NKJV)  The Lord God planted a garden eastward in Eden, and there He put the man whom He had formed.

Kejadian 2:8 (TB)  Selanjutnya TUHAN Allah membuat taman di Eden, di sebelah timur; disitulah ditempatkan-Nya manusia yang dibentuk-Nya itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #158. Tahukah anda bahawa Tuhan menciptakan Taman Eden supaya manusia hidup aman dan bahagia? It all  started from the Garden of Eden. The Garden supposed to be a beginning of a new life for Adam and Eve, but it turned out differently. Apa yang sepatutnya menjadi penuh sukacita, kebahagiaan, damai sejahtera, kasih dan tanpa dosa telah bertukar menjadi kejahatan. Di buku Kejadian telah bermula pembunuhan pertama kerana iri hati. Kain membunuh Habel. Dosa yang pertama terjadi di buku Kejadian. Adam dan Hawa tidak taat kepada perintah Tuhan. Di buku Kejadian, manusia telah ditipu.

☕ 🍞 Permulaan yang sepatutnya baru dan bagus untuk manusia telah bermula dalam kejahatan dan dosa. Namun begitu, Tuhan tidak meninggalkan manusia begitu saja. Dia tetap mengasihi mereka dan Dia juga memberikan mereka pakaian. Mereka tidak mati tetapi hidup seperti zombie. Hidup fizikal ada tapi kerohanian sudah mati. Tuhan tetap mengasihi manusia. Tetapi manusia makin hari makin dipengaruhi oleh iblis dan melakukan kejahatan.

🍖🍗 Even till today people still doing evil things under influences of the devil. Untuk memulihkan keadaan kembali, Tuhan mengutus Anak-Nya yang tunggal untuk menebus manusia kembali. Sepertimana yang dinyatakan di dalam Alkitab, oleh Adam masuknya dosa, melalui Yesus datangnya kehidupan berkekalan.

Saudara dan saudari sekalian, apakah keberadaan kita sekarang? Adakah kita merindukan perhubungan kita dengan Tuhan dipulihkan? Maka janganlah kita terus memberikan diri kita untuk melakukan apa yang iblis mahukan kerana kita adalah milik Tuhan dan bukannya iblis. Kita adalah ciptaan-Nya. Say no to evil. Say Yes to Jesus! Love God and love people. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: