Friday, June 30, 2017

Revival : Who will Pray?

Sarapan 🍳 🍉 🌽🍔🍟🍗🍕🍖🍝🍄🍎🍏🍌🌭🌮 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk berdoa. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Who will Pray?

Isaiah 59:16 (NKJV)  He saw that there was no man, And wondered that there was no intercessor; Therefore His own arm brought salvation for Him; And His own righteousness, it sustained Him.

Yesaya 59:16 (TB)  Ia melihat bahwa tidak seorang pun yang tampil, dan Ia tertegun karena tidak ada yang membela. Maka tangan-Nya sendiri memberi Dia pertolongan, dan keadilan-Nyalah yang membantu Dia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #181. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mencari para pendoa yang sanggup berdoa? Jika anda sedang merindukan untuk kebangkitan rohani maka apakah peranan yang sedang anda mainkan? Jika kita lihat kembali pada kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973, ia telah dimulai dari DOA yang membawa kepada Pertobatan yang sungguh-sungguh di hadapan Tuhan.

☕ 🍞 Every Revival was birth out of intercession. Intense prayer, true repentance, an anguished heart. Is there a deep passion for intercession to see revival in us? Nehemiah terbeban untuk berdoa dan melakukan sesuatu untuk Jerusalem apabila dia mendengar tentang keadaan bangsanya. Esther bangkit untuk menyelamatkan bangsanya daripada rancangan jahat Haman. Tuhan menggerakkan hati orang-orang yang bersungguh-sungguh dan benar-benar terbeban bagi bangsa mereka.

🌽 🌽 Apa yang sepatutnya menjadi perjumpaan doa, bertukar menjadi permulaan kebangkitan rohani. Inilah yang sebenarnya terjadi pada 4hb Oktober 1973. Tetapi kita tidak mau ia hanya menjadi sekadar kenangan indah ataupun sejarah. Kita mau mengalami Pencurahan Roh Kudus yang lebih dahsyat dan luarbiasa seperti yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Jikalau kita mau mengalaminya sekali lagi, adakah sesiapa yang sanggup BERDOA? Adakah sesiapa yang sanggup PERGI? Adakah sesiapa yang sanggup mengatakan "INI AKU TUHAN, UTUSLAH AKU"

Revival begins when people turn to God. It breaks forth from intercessory prayer and continues when people repent and no longer tolerate sin in their lives. Adakah anda akan mulai berdoa dan bertindak? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: