Saturday, July 1, 2017

Revival : Digging the Wells of Revival

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk menggali kembali sumur yang tersumbat. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Digging the Wells of Revival

Genesis 26:18 (NKJV)  And Isaac dug again the wells of water which they had dug in the days of Abraham his father, for the Philistines had stopped them up after the death of Abraham. He called them by the names which his father had called them.

Kejadian 26:18 (TB)  Kemudian Ishak menggali kembali sumur-sumur yang digali dalam zaman Abraham, ayahnya, dan yang telah ditutup oleh orang Filistin sesudah Abraham mati; disebutkannyalah nama sumur-sumur itu menurut nama-nama yang telah diberikan oleh ayahnya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #182. Tahukah anda bahawa terdapat sumur-sumur yang tersumbat dan kita harus menggali kembali? Time ⌚ is now for revival! No longer to linger in the past revival, but it is the time to dig the Wells of revival once again and this time around it's going to be a super massive move of the Holy Spirit in Sabah, then Sarawak and to peninsular...

☕ 🍞 Inilah waktunya untuk kita bersungguh-sungguh menggali kembali sumur yang sudah lama tersumbat. Revival is about God encountering us. Revival is already there and is always there but there are some things blocking it to overflow. Dosa adalah penghambat utama dan jika tidak ada pertobatan yang sungguh-sungguh di hadapan Tuhan, tidak mungkin kita akan mengalami kebangkitan rohani. Bila lagi kalau bukan sekarang. Siapa lagi kalau bukan anda dan saya.

🌽 🌽 Di dalam firman Tuhan yang kita baca ini tertulis bahawa Ishak menggali kembali sumur-sumur yang digali dalam zaman Abraham, ayahnya, dan yang telah ditutup oleh orang Filistin. Orang Filistin telah menutup sumur yang telah digali oleh Abraham dahulu. Saya boleh katakan bahawa kita pun sedang melewati perkara yang sama sekarang. Bapa leluhur kita telah melewati kebangkitan rohani yang terjadi di Borneo sejak tahun 1930an lagi tetapi makin hari berlalu, kita mengizinkan "orang Filistin" menutupi sumur kebangkitan rohani itu. Maksudnya kita mengizinkan dosa menjadi penghalang di antara kita dengan Tuhan.

Our forefathers has experienced it. The later generations knows what the Lord has done, but the current generation doesn't know what has happened. Segala ikatan belenggu dosa telah menyumbatkan sumur-sumur yang dahulunya tidak pernah tersumbat pengalirannya. Apakah perkara yang telah tersumbat di dalam hidup anda sehinggakan api kebangkitan rohani itu sepertinya makin hari makin malap? If God would move sovereignly again in this generation, we may yet witness the greatest revival the world has ever known...!!! Adakah anda siap untuk meratakan tanah bergelombang dan timbunkan tanah yang berlubang? Adakah anda siap untuk menggali kembali sumur yang telah tersumbat? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: