Saturday, July 22, 2017

Revival : Pray and Move

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk bukan berdoa saja tetapi bergerak juga. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Pray and Move

Romans 10:1 (NKJV)  Brethren, my heart's desire and prayer to God for Israel is that they may be saved.

Roma 10:1 (TB)  Saudara-saudara, keinginan hatiku dan doaku kepada Tuhan ialah, supaya mereka diselamatkan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #203. Tahukah anda bahawa doa harus diikuti dengan tindakan? Kita berdoa dan berharap agar Tuhan akan melakukan sesuatu yang luar biasa tetapi jika kita tidak meresponi akan doa dan mengambil langkah pertama kita, tidak mungkin kita akan dapat melihat hal-hal yang luarbiasa terjadi. Kita berdoa dan Roh Tuhan turun atas semua dan Tuhan menjamah setiap jiwa-jiwa yang haus dan lapar. Lalu apakah itu kesudahannya? Tidak! Jika anda telah berdoa agar kebangkitan rohani terjadi, dan Tuhan telah mencurahkan Roh-Nya ke atas anda dan membangkitkan anda, maka pergilah dan ceritakanlah kepada semua orang apa Tuhan telah lakukan untuk anda. True Revival is when there's a deep stirring to see others saved.

☕ 🍞 Revival birth of prayer but not just prayer alone there was action involved. Saya tidak mengatakan jangan berdoa atau tak perlu berdoa tetapi jika anda sedang berdoa untuk Revival, then jangan sekadar doa saja tetapi pastikan ada gerakannya sekali. Kamu berdoa dan bergerak mengabarkan apa yang Tuhan telah lakukan dalam hidup anda. True Revival is when God touches you, and you repent, and give yourself to be baptized and go witnessing, spreading the good news of salvation.

🌽 🍕 Is there a desire and prayer in your heart for the lost? Jika ada, maka mulai lakukan sesuatu. Bukan hanya berdoa saja, tetapi bergerak melakukan sesuatu. Adakah kerinduan di hati anda untuk melihat keluarga anda, sahabat anda, orang-orang yang tidak anda kenal diselamatkan? Maka, lakukanlah sesuatu. Go and preach the Gospel.

What are we doing? What are we doing? What are we doing? Busy, busy, busy. This and that activity. Tapi bilakah kita mau mulai memenangkan jiwa-jiwa? Come on, wake up church! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: