Thursday, July 20, 2017

Revival : Let us GO

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus PERGI dan MELAKUKAN Amanat Agung-Nya. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Let us GO

Mark 1:38 (NKJV)  But He said to them, "Let us go into the next towns, that I may preach there also, because for this purpose I have come forth."

Markus 1:38 (TB)  Jawab-Nya: "Marilah kita pergi ke tempat lain, ke kota-kota yang berdekatan, supaya di sana juga Aku memberitakan Injil, karena untuk itu Aku telah datang."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #201. Tahukah anda bahawa untuk inilah Tuhan telah menyelamatkan anda, iaitu untuk bersaksi? Are we going? Are we sowing? Are we harvesting? Jesus knows it very well that His time is limited and He has to use it appropriately not wasting any seconds.

☕ 🍞 Perhatikanlah, mata Kristus tetap tertuju pada tujuan kedatangan-Nya, dan mengejarnya dengan cermat. Ia juga tidak mau dipengaruhi oleh desakan atau bujukan sahabat-sahabat-Nya untuk mundur dari tujuan-Nya itu. Here's an invitation to the disciples of Jesus to follow Him to go to the next town so that He can preach there too. Hari ini Tuhan sedang mengajak anda juga untuk turut serta bersama Dia untuk pergi dan mengabarkan Injil. Friends, you don't need to have a stage to preach the Gospel. All you need is a platform and  roadsides will do. Samada orang dengar atau tidak, terus beritakan saja. Semasa Yohanes pembaptis mengabarkan Injil, bukan semua yang mendengar pun. Tetapi ada beberapa yang menangkap apa yang disampaikan oleh Yohanes dan mengikuti Yesus.

🌽 🍖 For this I have come. Saudara dan saudari sekalian, untuk inilah Tuhan telah menyelamatkan anda supaya anda pergi menjangkau jiwa-jiwa. Tuhan Yesus amat jelas dengan tujuan kedatangan-Nya ke dunia ini. Adakah anda jelas dengan tujuan penyelamatan anda?

Lalu pergilah Yesus ke seluruh Galilea dan memberitakan Injil dalam rumah-rumah ibadat mereka dan mengusir setan-setan. Itulah yang harus kita lakukan. Adakah anda tergerak untuk melakukan perintah Tuhan? PERGILAH DAN JADIKANLAH semua orang murid-Nya. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: