Saturday, July 15, 2017

Revival : Be Moved by the Holy Spirit.

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus bersaksi. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Be Moved by the Holy Spirit.

2 Peter 1:21 (NKJV)  for prophecy never came by the will of man, but holy men of God spoke as they were moved by the Holy Spirit.

2 Petrus 1:21 (TB)  sebab tidak pernah nubuat dihasilkan oleh kehendak manusia, tetapi oleh dorongan Roh Kudus orang-orang berbicara atas nama Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #196. Tahukah anda bahawa Roh Kudus sedang menggerakkan anda untuk terus maju dan menyebarkan api kebangkitan rohani? Smith Wigglesworth once said "I am not moved by what I see. I am not moved by what I feel. I am moved by what I believe." Anda boleh membaca di Bible kisah tentang bagaimana Tuhan membangkitkan seseorang lalu memakainya untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa.

☕ 🍞 Be moved by the Holy Spirit to do greater works if you believe. Saudara dan saudari sekalian, pada renungan kita hari ini, saya mau membawa kita kepada kata ini "... oleh dorongan Roh Kudus... moved by the Holy Spirit." Sudahkah kita memiliki Roh Kudus di dalam hidup kita? Jika anda membaca di Kisah Para Rasul, di sana tertulis bahawa apabila murid-murid Tuhan Yesus dipenuhi dengan Roh Kudus, salah seorang daripada mereka, iaitu Petrus dengan penuh keberanian bangkit dan mula bersaksi. Saya boleh katakan bahawa Petrus didorong oleh Roh Kudus untuk bersaksi.

🌽 🌽 Adakah anda sedang bergerak dalam pimpinan Roh Kudus? Adakah anda sedang digerakkan oleh Roh Kudus untuk terus bersaksi dan menyatakan pekerjaan Tuhan yang luarbiasa kepada setiap orang? Charles Finney once said, "The Word of God had wonderful power. Everyday I was surprised to find that a few words spoken to an individual would stick in his/her heart like an arrow." Memang betul ini. Jika anda sanggup berani memberitakan pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa, kepada seseorang, saya percaya bahawa Roh Kudus akan melakukan sesuatu yang luarbiasa. Pemberitaan yang diikuti dengan tanda tanda dan mukjizat. Hallelujah 🙌 🔥...

The Apostle's was filled with the Holy Spirit and was moved by the Holy Spirit to do greater works. Great works... If you believe. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973 adalah pencetus kebangkitan rohani yang terjadi di seluruh Borneo. Bagaimana ia terjadi? Lewat daripada beberapa orang pelajar yang digerakkan oleh Roh Kudus untuk terus maju dan dengan berani menyatakan Injil keselamatan kepada setiap kampung yang ada di Bario dan keseluruhan Borneo. Jadi adakah anda masih tidak mau bergerak di saat Roh Kudus menggerakkan anda? Ataupun anda mau melakukannya? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: