Tuesday, July 4, 2017

Revival : Will you Go?

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus menyebarkan berita Injil keselamatan kepada semua orang. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : Will you Go?

Jeremiah 1:7-8 (NKJV)  But the Lord said to me: "Do not say, 'I am a youth,' For you shall go to all to whom I send you, And whatever I command you, you shall speak.
Do not be afraid of their faces, For I am with you to deliver you," says the Lord.

Yeremia 1:7-8 (TB)  Tetapi TUHAN berfirman kepadaku: "Janganlah katakan: Aku ini masih muda, tetapi kepada siapa pun engkau Kuutus, haruslah engkau pergi, dan apa pun yang Kuperintahkan kepadamu, haruslah kausampaikan.
Janganlah takut kepada mereka, sebab Aku menyertai engkau untuk melepaskan engkau, demikianlah firman TUHAN."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #185. Tahukah anda bahawa kita harus melakukan tanggungjawab kita untuk kebangkitan rohani terjadi? Jika kita merindukan kebangkitan rohani yang terjadi maka kita ada peranan yang harus dimainkan.

🍵 🌯 Kebangkitan rohani tidak akan terjadi begitu saja. Harus ada yang terbeban untuk berdoa bagi suku bangsa, bertobat dari dosa mereka secara pribadi, dan juga yang pergi mengabarkan berita Injil keselamatan dan kasih Tuhan. Harus membayar harganya. Apakah yang sedang saya lakukan secara pribadi? Saya sendiri tidak tahu. Adakah saya sedang melakukan sesuatu untuk melihat kebangkitan rohani ini terjadi? Sepertinya saya tidak melakukan apa-apa pun 😢 😢 😢.

🌽 🌽 Perkataan ini sering bermain dalam fikiran saya. "Apakah yang sedang saya lakukan untuk melihat kebangkitan rohani terjadi?" Sepertinya masa terlalu singkat dan terlalu banyak yang perlu dibuat. Saya tahu yang saya seorang tidak dapat melakukan lebih banyak kerana itu Tuhan Yesus mengatakan bahawa "di mana dua atau tiga orang berkumpul, Tuhan hadir di sana". Apabila dua atau tiga di antara kita sanggup berkumpul dan berdoa dan terus bergerak, saya pasti akan terjadi satu gerakan yang luarbiasa.

Tetapi siapakah yang akan mendengarkan dan meresponi? Tuhan mengatakan "Janganlah katakan: Aku ini masih muda, tetapi kepada siapa pun engkau Kuutus, haruslah engkau pergi, dan apa pun yang Kuperintahkan kepadamu, haruslah kausampaikan." Beginilah yang terjadi semasa kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973. Para pelajar tidak pedulikan apa yang orang katakan, ada yang perli mereka itu gila, sesat dan sebagainya namun mereka tetap maju dan terus menyebarkan api kebangkitan rohani ini. Bagaimana pula dengan kita? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: