Wednesday, July 19, 2017

Revival : Spread the love

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk terus mengongsikan kasih Tuhan kepada dunia ini. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Spread the love

Matthew 25:35-36 (NKJV)  for I was hungry and you gave Me food; I was thirsty and you gave Me drink; I was a stranger and you took Me in;
I was naked and you clothed Me; I was sick and you visited Me; I was in prison and you came to Me.'

Matius 25:35-36 (TB)  Sebab ketika Aku lapar, kamu memberi Aku makan; ketika Aku haus, kamu memberi Aku minum; ketika Aku seorang asing, kamu memberi Aku tumpangan;
ketika Aku telanjang, kamu memberi Aku pakaian; ketika Aku sakit, kamu melawat Aku; ketika Aku di dalam penjara, kamu mengunjungi Aku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #200. Tahukah anda bahawa pelayanan yang sebenarnya adalah di luar empat dinding gereja? Serving in the church is a lot more different than serving those outside of the church. Inilah yang Tuhan minta daripada kita supaya kita melayani dan menjangkau mereka yang terhilang.

☕ 🍞 Tidak banyak orang yang suka melayani orang-orang yang tersingkir dan hina. Justeru kesukaan dan kesetiaan dalam melayani mereka yang hina ini merupakan tanda bahawa seseorang sudah menjadi anak Tuhan. Hanya yang pernah dilayani Tuhan pada saat dirinya masih hina dan berdosa, yang punya hati tulus untuk melayani siapa saja tanpa pandang bulu. Perintah Tuhan yang kedua adalah, "MENGASIHI SESAMA MANUSIA." Siapa sesama kita? Tentu sesama tidaklah dibatasi dengan pemahaman "yang sama dengan saya" dalam arti "status sosial yang sama", "agama yang sama", "suku yang sama". Orang-orang yang miskin, bahkan yang paling hina sekalipun adalah sesama manusia juga. Sebagai orang yang dipandang hina, mereka memerlukan cinta kasih Tuhan dan kepedulian dari orang-orang yang hidup lebih baik dari mereka.

🌽 🍔 Kenapa saya pedulikan mereka sebab Tuhan Yesus terlebih dahulu peduli kepada saya. Ada seorang sahabat sepelayanan dengan saya, beliau bukan sahaja melayani jemaat Tuhan di dalam gereja tetapi juga melayani orang-orang yang di luar gereja juga. Penagih dadah, pengemis, orang miskin, yang lumpuh, yang berpenyakit, sakit mental, mereka ini dipandang hina oleh masyarakat, tetapi di Mata TUHAN, mereka berharga dan mereka inilah yang sangat perlukan kasih Tuhan. Jadi, sahabat saya ini dia sedang melakukan satu projek iaitu "Project Love JB(Johor Bahru)" dan melalui pelayanan ini beliau menjangkau ramai lagi orang-orang yang memerlukan bantuan dan sokongan. Why he has to do this? Because people needs the Lord. The love of God compelled us to show love to others.

Lalu, Tuhan Yesus berkata, " sesungguhnya segala sesuatu yang kamu lakukan untuk salah seorang dari saudara-Ku yang paling hina ini, kamu telah melakukannya untuk Aku". Mereka juga perlu dan harus tahu tentang Injil keselamatan ini. Adakah kita sibus dengan aktiviti dan urusan gereja saja ataupun kita sedang menjangkau jiwa-jiwa yang di luar gereja? Janganlah sampai penginjilan terpaksa menjadi salah satu aktiviti gereja dan barulah semua mau keluar melakukan aktiviti penginjilan. Setiap orang percaya mempunyai tanggungjawab yang harus dilakukan iaitu AMANAT AGUNG-NYA. Tidak alasan kenapa kita tidak mau lakukan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: