Sunday, July 2, 2017

Revival : God, make us desperate

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌮 🌯 🍝 🍖 🍕 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menggerakkan kita untuk mencari Tuhan dengan lebih sungguh. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival : God, make us desperate

Psalms 9:10 (NKJV)  And those who know Your name will put their trust in You; For You, Lord, have not forsaken those who seek You.

Mazmur 9:10 (TB)  (9-11) Orang yang mengenal nama-Mu percaya kepada-Mu, sebab tidak Kautinggalkan orang yang mencari Engkau, ya TUHAN.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #183. Tahukah anda bahawa kita perlukan gerakan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa terjadi sekali lagi di generasi kita? We desperately need God's move in this generation once again. Being desperate for God isn’t about acquiring His presence in our lives—we must already believe that God will always be with us and the Holy Spirit will accompany us everywhere. It’s about knowing He already exists in our lives—this desperate need for God stems from already having a relationship with Him, and wanting more. Kita harus merindukan untuk masuk lebih dalam lagi, mencari wajah Tuhan lebih dalam lagi, bersekutu dengan-Nya lebih lagi. This is a call for desperate moments.

☕ 🍞 Generasi ini makin hari makin menjauh daripada Tuhan. They use their intellectual to define God. We must be EARNESTLY” seeking God once again. Our“WHOLE BEING” must be THIRSTING AND LONGING for more of God continously. Bukan sekejap mau sekejap tidak mau. Sepertinya saat saat KKR saja kita berapi api mau mencari wajah Tuhan dan setelah beberapa waktu, api itu pudar dan kita kembali kepada cara hidup kita yang lama.

🌽 🌽 Lama kelamaan kita makin menjauh dan tidak ada lagi perasaan terdesak untuk mendekati Tuhan, untuk mengenal Tuhan lebih dalam lagi. Nowadays, People are desperate for the worldly things. God is out of the picture. When they are in need, then they get desperate for God. Kenapa boleh terjadi sebegini? KKR itu hanya permulaan dalam hidup seseorang. KKR is not everything. Ramai orang berhenti setakat KKR itu, setakat merasakan jamahan Tuhan di KKR sudah cukup... NO.. Itu tidak cukup. Kita harus senantiasa mendekat kepada Tuhan lebih dalam lagi, lebih dalam lagi.

And it’s the lack of a sense of desperation for God that is so deadly. If we don’t feel desperate for God, we don’t tend to cry out to him. Love for this present world sets in subtly, like a spiritual leprosy, damaging spiritual nerve endings so that we don’t feel the erosion and decay happening until it’s too late. We need God to do whatever it takes to keep us desperate for Him so we don’t wander. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: