Friday, July 28, 2017

Revival : Do not mingle with sin

Sarapan 🍳 🍉 🌽 🍔 🍟 🍗 🍕 🍖 🍝 🍄 🍎 🍏 🍌 🌭 🌯 🌮 🍗 🍟 pagi 🌅 🌄 yang menyedarkan kita akan yang mana baik dan buruk. Ayuh kita menikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival : Do not mingle with sin

1 Thessalonians 5:22 (NKJV)  Abstain from every form of evil.

1 Tesalonika 5:22 (TB)  Jauhkanlah dirimu dari segala jenis kejahatan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #209. Tahukah anda bahawa terkadang kita tahu bahawa itu adalah dosa namun kita masih melakukannya? We should abstain from sin, and whatever looks like sin, leads to it, and borders upon it. He who is not shy of the appearances of sin, who shuns not the occasions of it, and who avoids not the temptations and approaches to it, will not long keep from doing sin. Jauhkanlah diri anda daripada apa yang boleh menjatuhkan anda.

🍶🍯Saudara dan saudari sekalian, hari hari yang kita lewati adalah sangat jahat. Berjaga-jagalah dan berwaspadalah, kerana Iblis, musuh kamu merayau-rayau seperti singa yang mengaum sambil mencari mangsa. Iblis makin giat dan sedang berusaha sedaya upaya untuk menjatuhkan umat Tuhan. Iblis sedang cuba menggoda manusia dengan pelbagai cara. Pornografi, kekayaan, nombor ekor, berjudi, mabuk minum, penzinaan, pemberontakan, membunuh dan Macam-macam lagi.

🌽 🍕 Saya percaya bahawa kita semua sedar akan hal ini. Saya juga percaya bahawa kita semua berdoa dan ada satu perhubungan dengan Tuhan. Jadi jika kita senantiasa berjaga-jaga, maka kita juga harus  menyelamatkan orang lain yang menuju ke perangkap setan dengan  merampas mereka dari api neraka. Janganlah menghakimi mereka tetapi pimpinlah mereka dalam kebenaran menuju kepada kehidupan yang kekal.

Revival is when you lead others to Christ. It makes a lot of difference if one soul is added inyo the kingdom of God. The heaven rejoices. Jadi, saudara dan saudari sekalian, jika anda sudah tahu itu bahaya dan masih mau bermain dengan bahaya nanti kita juga yang akan susah. Senang mau jatuh dalam dosa tapi susah mau bangkit balik. Kalau sudah dibangkitkan, terus maju and never look back. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: